Komunikaty SWIFT – nowy produkt w ofercie BZ WBK SA
Od 1 października 2001r. Bank Zachodni WBK SA wprowadza do swojej oferty nowy produkt. Polega on na przesyłaniu klientom drogą internetową kopii komunikatów SWIFT dotyczących wysyłanych lub otrzymywanych przez nich płatności.
Usługa ta jest szczególnie przydatna w przypadku płatności otrzymywanych przez klienta, pozwala bowiem na bardziej efektywne zarządzanie gotówką, w efekcie tego - także na osiągnięcie wyższych dochodów. Wprowadzając nową usługę bank bezzwłocznie dzieli się z klientami pełną informacją na temat realizowanych przez nich transferów.
Dotychczas, po uznaniu rachunku klienta w dacie waluty, kopia komunikatu SWIFT dołączana była do wyciągu z rachunku. Teraz natomiast klient BZ WBK SA otrzymuje informację natychmiast po tym, gdy do banku wpłynie polecenia wypłaty. Ze względu na specyfikę rynku międzynarodowego, polecenia wypłaty są standardowo realizowane z datą waluty "spot", tzn. za dwa dni robocze. Data waluty oznacza dzień, kiedy środki zaksięgowane zostaną na rachunku klienta. Sam komunikat płatniczy wpływa do banku często przed datą waluty. Klient może znacznie wcześniej podjąć decyzję dotyczącą zarządzania ryzykiem kursowym, czyli sprzedaży otrzymanej waluty, a ze względu na elektroniczną (szybszą) formę przekazywania informacji, zarządzanie płynnością walutową jest znacznie bardziej efektywne.
Aleksander Rećko