REKLAMA

"Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia" - za akcją stoi spółka z GPW

2021-03-17 09:10
publikacja
2021-03-17 09:10
"Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia" - za akcją stoi spółka z GPW
"Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia" - za akcją stoi spółka z GPW
/ Twitter

"Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu" - billboardy z takim hasłem pojawiły się w ostatnim czasie na ulicach Warszawy. Lidl określił akcję jako "czyn nieuczciwej konkurencji", za którą odpowiada sklep internetowy Deli2.pl, należący do Tower Investments - spółki notowanej na GPW.

W ostatni weekend na stołecznych ulicach zaczęły pojawiać się plakaty, na których widnieje napis "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu". W rozmowie z portalem Wirtualne Media sieć odniosła się do akcji, stwierdzając, że to czyn nieuczciwej konkurencji i prowadzi w tej sprawie „odpowiednie działania wyjaśniające” oraz zapewnia, że w czasie epidemii dba o bezpieczeństwo swoich pracowników.

Jak się okazało, odpowiedzialny za kampanię billboardową jest Deli2.pl, sklep internetowy należący do Tower Investments, która notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe Bartosz Kazimierczuk, prezes spółki, powiedział, że obecny etap akcji miał potrwać tydzień, obejmował też radio, jak jednak zaznaczył, kampania nie jest wymierzona w Lidla i została przeprowadzona zgodnie z prawem. Mimo to plakaty już zaczęły znikać z ulic miasta.

Odnosząc się do oświadczenia Lidla, Kazimierczuk powiedział: "Lidl, reagując na billboardy, użył stwierdzenia, że akcja jest czynem nieuczciwej konkurencji. Proszę mi powiedzieć, co jest nieuczciwego w namawianiu ludzi do pozostania w domu, kiedy wokół szaleje pandemia?" Zapytany, czy firma nie obawia się pozwu ze strony sieci handlowej, odpowiedział: "Czy się obawiamy? Liczymy na to!".

Jakie motywacje kierowały autorami kampanii? Jak powiedział prezes Tower Investments, liczy na to, że uda się wypromować Deli2.pl w całej tej sytuacji, ale "również na wywołanie dyskusji na temat bezpiecznego robienia zakupów oraz zdrowego żywienia. To jest temat trochę zaniedbany w naszych mediach".

Jak przyznał, uważa dyskonty za "największe błogosławieństwo dla rynku", ponieważ dają ludziom o niższych zarobkach możliwość godnego życia. Jednak w tym momencie walka trwa o klienta z wyższymi dochodami. "Najszybciej rosnącą grupą społeczną w Polsce jest w tej chwili klasa średnia plus. To ludzie, których stać już na zdrowsze jedzenie, wyszukane smaki. To są klienci, o których najmocniej zabiegają teraz wszystkie sieci, łącznie z nami".

DU

Źródło:
Tematy
​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Advertisement

Powiązane: O tym mówią ludzie

Komentarze (17)

dodaj komentarz
machintosz
Magazyny Lidla są bardzo narażone na rozprzestrzenianie się wirusa w związku z tym, że sieć jako jedyna (obok netto) w Polsce obliguje kierowców ciężarówek do rozładowania towaru i ustawiania go w różnych miejscach w środku obiektu logistycznego. Inne sieci nie wpuszczają kierowców na teren magazynów logistycznych Magazyny Lidla są bardzo narażone na rozprzestrzenianie się wirusa w związku z tym, że sieć jako jedyna (obok netto) w Polsce obliguje kierowców ciężarówek do rozładowania towaru i ustawiania go w różnych miejscach w środku obiektu logistycznego. Inne sieci nie wpuszczają kierowców na teren magazynów logistycznych (dino, biedronka itd). Kierowców do takich regionalnych miejsc przeładunku i konsolidacji zamówień klienta zjeżdża się codziennie setki z różnych stron Europy. Warto mieć to na uwadze przy wyborze bezpiecznego miejsca zakupów. Jak wiemy wirus przemieszcza się również przez przedmioty.


arokh
Te reklamy zaczynają się robić coraz gorsze i coraz bardziej bezczelne, ktoś się powinien w końcu tym zająć by było wieszane na tych bilbordach coś normalnego, a nie pół miasta w bilbordach o płodach i takich bzdurach jak w artykule.
wtomek
""Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia"- a do knajpy też szkoda?. Wyjątkowo niskie zachowanie. Rzygać się chce.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
grzegorzkubik
Brzydka akcja. W Lidlu też są przeceny. Powinna być raczej akcja namawiająca do zakupów w Dino. Polski sklep i spółka z WIG20.
masekrut555
Świetna akcja szkoda jedynie że tylko lidl na plakatach

W mediach plują klasie średniej w twarz obostrzeniami, sanepidami, zamykaniami więc ludzie odgrywają się tym samym sposobem

Chętnie zobaczyłbym więcej zabawnych plakatowych memów odnoszących się do oprawców i okupantów polskiego ludu.

stachsgh
W Lidlu mogą być kłopoty, zobaczcie...
https://www.youtube.com/watch?v=oVrdIXQ2g30
Trzeba przyznać, że agresywna reklama, ale wreszcie coś się dzieje.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
m00zyk
Taak, najlepiej w ogóle już nigdy nie wychodźmy z domu, to na pewno będzie dla nas najzdrowsze...

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki