REKLAMA
GPW

Handlowy chce w '18-'21 nie mniej niż 75 proc. zysku na dywidendę, w '19-'21 utrzymać ROE pow. 10 proc.

2018-12-07 20:31
publikacja
2018-12-07 20:31

Bank Handlowy chce w latach 2018-2021 przeznaczać nie mniej niż 75 proc. zysku na dywidendę. a w latach 2019-2021 utrzymywać wskaźnik ROE powyżej 10 proc. - podał bank w komunikacie.

Handlowy chce w '18-'21 nie mniej niż 75 proc. zysku na dywidendę, w '19-'21 utrzymać ROE pow. 10 proc.
Handlowy chce w '18-'21 nie mniej niż 75 proc. zysku na dywidendę, w '19-'21 utrzymać ROE pow. 10 proc.
fot. Wojciech Boczoń /

"Mając na uwadze przyjętą strategię oraz Stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego odnośnie założeń polityki dywidendowej banków komercyjnych w perspektywie średnioterminowej z 14 marca 2018 roku, bank opracował kierunkową propozycję podziału zysku Banku za lata 2018 - 2021. Opracowana propozycja zakłada, że Bank będzie kontynuował realizację przeznaczania większości zysków na wypłatę dywidend, a jej wysokość została ustalona na poziomie nie niższym niż 75 proc. zysku Banku z uwzględnieniem stanowiska KNF w zakresie polityki dywidendowej banków" - napisano w komunikacie.

Bank podał, że w piątek rada nadzorcza zatwierdziła nową strategię Grupy Banku Handlowego na lata 2019 – 2021.

Głównym założeniem Strategii jest wzrost działalności klientowskiej, która ma przyczynić się do osiągnięcia celów finansowych w postaci: wysokiego, jednocyfrowego średniorocznego wzrostu wolumenów kredytowych w segmencie bankowości detalicznej i średniego jednocyfrowego średniorocznego wzrostu wolumenów kredytowych w segmencie bankowości instytucjonalnej, wysokiego, jednocyfrowego średniorocznego wzrostu przychodów na działalności klientowskiej oraz utrzymywania wskaźnika ROE powyżej 10 proc. w okresie 2019 - 2021, o ile nie będą miały miejsca przyszłe zdarzenia prawne, regulacyjne lub podatkowe, które będą mogły mieć wpływ na osiągnięcie tego wskaźnika.

Bank będzie wdrażał nowe inicjatywy strategiczne w segmencie klientów instytucjonalnych i detalicznych. Jednocześnie Bank Handlowy chce wykorzystywać dotychczasowe przewagi konkurencyjne dla uzyskania wzrostu w następujących obszarach: niezabezpieczone kredyty detaliczne, wymiana walutowa i zarządzanie gotówką, usługi Wealth Management oraz oferta dla klientów poszukujących globalnego partnera finansowego.(PAP Biznes)

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki