Grupa Eurocash chce pozyskiwać 500 dodatkowych sklepów netto rocznie do swoich sieci franczyzowych i partnerskich, planuje 500 mln zł inwestycji w tym obszarze – poinformował prezes Paweł Surówka.


"Chcemy zainwestować we franczyzę, w jej rozwój 0,5 mld zł. Chcemy co roku dodać 500 sklepów do sieci franczyzowych, czyli 1,5 tys. sklepów w ciągu trzech lat” – powiedział prezes na konferencji prasowej dotyczącej nowej strategii grupy na lata 2023-25.
Jak dodał, celem jest stworzenie drugiej największej organizacji detalicznej w Polsce z ok. 16 proc. udziałem w całym rynku FMCG.
Eurocash podał, że jednym z celów jest redukcja różnicy cenowej sklepów franczyzowych do dyskontów (poprawa warunków handlowych dla partnerów o 8 proc. vs dyskont).
"Musimy poprawić im ceny. (…) Celem jest dać im konkurencyjność, której potrzebują” – powiedział prezes.
Prezes, pytany o przyszłość sklepów własnych grupy, odpowiedział, że to nie jest najbardziej efektywny model wzrostu.
„Sklepy własne nie będą częścią naszego wzrostu. Będziemy oportunistyczni. Jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, że część tych sklepów ufranczyzowimy. Jest również możliwość, że będziemy oportunistycznie patrzeć na możliwość dezinwestycji. Nie czujemy się do niczego zmuszeni, będziemy patrzeć, co generuje najlepszą wartość” – powiedział Surówka.
Grupa Eurocash jest największym franczyzodawcą i organizatorem sieci partnerskich zrzeszających prawie 16 tys. sklepów. (PAP Biznes)
pel/ asa/






















































