Esotiq & Henderson skupi się na utrzymaniu marży brutto

Esotiq & Henderson w 2018 r. skupi się na utrzymaniu marży brutto na sprzedaży. Chce przyspieszyć rozwój sieci sprzedaży w Niemczech i na Wschodzie, głównie w modelu franczyzowym - poinformował prezes spółki Adam Skrzypek.

(fot. Marek Wiśniewski / Puls Biznesu)

"Jesteśmy skoncentrowani na utrzymaniu marży brutto na sprzedaży, a nie na samej sprzedaży. To jeden z naszych głównych celów na ten rok. Zależy nam także, by internet miał coraz większy udział w przychodach, dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży oraz omnichannel" - powiedział prezes.

W drugim kwartale 2018 roku marża brutto wzrosła wobec pierwszego kwartału o 6,8 pkt. proc. i wyniosła 66,9 proc. Sprzedaż grupy wyniosła 39 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. rok do roku. Przedstawiciele spółki podali, że spadek przychodów wynika z wydzielenia segmentu odzieżowego - przychody grupy pro-forma wzrosły o 2,4 proc.

Sprzedaż porównywalna Esotiq spadła o 4,9 proc. rok do roku. Spółka podała, że niższa sprzedaż jest efektem m.in. zakazu handlu w niedzielę oraz wysokiej bazy roku poprzedniego.

Spółka podtrzymuje plan otwarcia do końca 2018 roku 20 nowych sklepów w Polsce i 9 w Niemczech.

"W Niemczech w większości umowy są już podpisane. W lipcu tego roku otworzyliśmy nowy salon w Essen, którego wyniki akurat w lipcu były dwukrotnie wyższe niż średnio w sieci w Polsce" - poinformował prezes.

W listopadzie grupa otworzy nowe sklepy franczyzowe w Kazachstanie (Astana), a pod koniec czwartego kwartału lub na początku 2019 roku - w Rosji (Nowosybirsk).

"Obecnie spółka posiada 3 sklepy na Białorusi i 19 na Ukrainie, i jeden sklep w Mołdawii. Jeśli chodzi o same sklepy, to nie wygląda to może rozlegle, a w dość krótkim czasie założyliśmy 29 sklepów internetowych, pracujących w całej Europie" - powiedział prezes.

Do końca 2018 roku Estetiq & Henderson chce mieć 32 sklepy na Wschodzie.

"W ostatnim kwartale weszliśmy do Mołdawii i otworzyliśmy dwa nowe salony na Ukrainie. Wszystkie salony, które teraz otworzyliśmy są w nowym koncepcie, który prezentowaliśmy na ostatniej konferencji" - dodał.

"Celem jest dynamiczny rozwój sklepów franczyzowych a nie tylko salonów własnych, 70 proc. salonów to salony franczyzowe. W dalszym ciągu stawiamy na jakość lokalizacji - dotyczy to salonów własnych, jak i franczyz, aby jak najlepiej zabezpieczyć cykl rotacji produktów w tych punktach oraz własną rentowność i rentowność franczyz" - powiedział prezes.

Kolejnym celem grupy jest dalszy rozwój sprzedaży internetowej, z której przychody w drugim kwartale wyniosły 2,02 mln zł i były o 78 proc. wyższe rok do roku.

W Niemczech spółka planuje dalszy rozwój sprzedaży e-commerce. W czwartym kwartale 2018 roku spółka rozpocznie współpracę w ramach sprzedaży internetowej z nowym niemieckim partnerem Modehaus. de. (PAP Biznes)

owi/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
ESOTIQ 0,00% 21,50
2018-09-21 17:00:00
WIG 0,01% 58 237,83
2018-09-21 17:05:00
WIG20 -0,05% 2 257,47
2018-09-21 17:15:00
WIG30 -0,04% 2 566,05
2018-09-21 17:15:00
MWIG40 0,19% 4 071,02
2018-09-21 17:05:00
DAX 0,85% 12 430,88
2018-09-21 17:34:00
NASDAQ -0,51% 7 986,96
2018-09-21 22:03:00
SP500 -0,04% 2 929,67
2018-09-21 22:00:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl