Dino Polska planuje przeznaczyć około 950 mln zł na nakłady inwestycyjne w 2020 roku - zapowiedział prezes spółki Szymon Piduch w liście do akcjonariuszy. W tym roku liczba otwarć nowych sklepów ma rosnąc w podobnym tempie jak w 2019 roku.
"W 2020 r. planujemy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach" - napisał Piduch do akcjonariuszy.
Wskazał, że Dino Polska nie planuje wypłaty dywidendy za 2019 rok.
"Zgodnie z dotychczasową polityką całość generowanych zysków chcielibyśmy przeznaczyć na dalszy rozwój. Nasze nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku około 950 mln zł" - dodał.
Prezes Piduch zapewnia, że spółka jest przygotowana do tego, aby w 2020 roku liczba otwarć sklepów Dino rosła w podobnym tempie jak rok wcześniej.
W 2019 roku Dino Polska otworzyła rekordową liczbę 243 marketów, co sprawiło, że na koniec roku pod szyldem Dino w całej Polsce funkcjonowało 1218 sklepów, a ich łączna powierzchnia sprzedaży przekroczyła 472 tys. m2 i była o 26 proc. wyższa niż rok wcześniej.
"Równolegle do rozwoju sieci pracujemy nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności" - napisał Szymon Piduch.
"Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które istniały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło nam zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności" - dodał.
Dino Polska w 2019 roku miało 7,65 mld zł przychodów, 725,4 mln zł EBITDA, 562 mln zł zysku operacyjnego oraz 410,9 mln zł zysku netto. (PAP Biznes)
pr/


























































