Dino Polska miał w I kw. 55,9 mln zł zysku netto wobec 47,6 mln zł konsensusu

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 55,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 47,6 mln zł zysku netto.

(Dino)

[Aktualizacja 16.05] Lepsze od oczekiwań wyniki spodobały się inwestorom. Na starcie środowej sesji akcje Dino drożeją o prawie 5 proc.

Wynik EBITDA grupy wyniósł 104,4 mln zł i był wyższy rdr o 52,5 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 93,8 mln zł EBITDA.

EBIT wyniósł 79,3 mln zł wobec 46,3 mln zł rok wcześniej i był 14,3 proc. lepszy od oczekiwań na poziomie 69,3 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 1,29 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,26 mld zł i wobec 0,9 mld zł rok wcześniej.

Wyniki Dino Polska w pierwszym kwartale 2018 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników (dane w mln zł)
1Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 1285,6 1262,8 1,8% 41,2% 0,6%
EBITDA 104,4 93,8 11,3% 59,4% -17,3%
EBIT 79,3 69,3 14,3% 71,2% -22,6%
zysk netto j.d. 55,9 47,6 17,4% 83,7% -23,3%
marża EBITDA 8,1% 7,4% 0,69 0,93 -1,76
marża EBIT 6,2% 5,5% 0,67 1,08 -1,85
marża netto 4,4% 3,8% 0,58 1,01 -1,36

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 20,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017, podczas gdy w pierwszym kwartale rok temu było to 12,6 proc.

"Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale" - poinformowała spółka w raporcie.

Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 23,1 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,1 proc. i była o 0,6 pkt proc. wyższa rdr.

Dług netto grupy na koniec pierwszego kwartału wyniósł 569,8 mln zł, co oznacza wzrost o 85,0 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2017 roku i wzrost o 6,5 mln zł w stosunku do 31 marca 2017 roku.

Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł na koniec marca 1,3x.

Sieć marketów Dino powiększyła się w pierwszym kwartale o 25 nowych sklepów i na koniec marca liczyła 800 placówek.

"W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.

Grupa podała w raporcie, że łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec marca osiągnęła poziom 305,6 tys. m kw. wobec 242,7 tys. m kw. rok wcześniej, co oznacza wzrost rdr o 26 proc.

Dino przypomniało w komunikacie, że - zgodnie z przyjętą strategią - planuje przekroczyć liczbę 1.200 sklepów do końca 2020 roku.

Dalszą ekspansję sieci wspierać ma budowane czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Spółka podała, że magazyn o powierzchni 45.000 m kw. ma zostać uruchomiony w trzecim kwartale 2018 roku.

Grupa podała w raporcie, że w pierwszym kwartale poniosła nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 113 mln zł, uwzględniając środki trwałe w budowie (w 2017 roku był to poziom ok. 67 mln zł). (PAP Biznes)

sar/ jtt/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 5 matpoz1

Tak trzymać, mam nadzieję że w kilka lat przegonią biedrę.

! Odpowiedz
0 11 niepelnosprawny_org

i bedzie nadal rosl,... na wschodzie Polski maja wiel potencjalnych lokalizacji, a nie korzystaja, czemu?...

! Odpowiedz
DINOPL 3,74% 101,20
2018-08-17 17:04:59
WIG -1,34% 58 130,92
2018-08-17 17:05:00
WIG20 -1,96% 2 217,74
2018-08-17 17:15:00
WIG30 -1,61% 2 543,28
2018-08-17 17:05:00
MWIG40 0,04% 4 240,04
2018-08-17 17:05:00
DAX -0,22% 12 210,55
2018-08-17 17:35:00
NASDAQ 0,13% 7 816,33
2018-08-17 22:02:00
SP500 0,33% 2 850,13
2018-08-17 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl