REKLAMA
BANKIER.PL

Coraz droższy koszyk zakupowy. Ceny w sieciach handlowych nie hamują

2025-05-21 07:00, akt.2025-05-21 07:10
publikacja
2025-05-21 07:00
aktualizacja
2025-05-21 07:10

W kwietniu wzrosły ceny w sieciach handlowych. Średnia wartość koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku była wyższa o 1,33 proc. i wyniosła 319,02 zł – wynika z raportu firmy ASM SFA.

Coraz droższy koszyk zakupowy. Ceny w sieciach handlowych nie hamują
Coraz droższy koszyk zakupowy. Ceny w sieciach handlowych nie hamują
fot. Cezary Pecold / / FORUM

Zgodnie z publikacją w kwietniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wzrosła o 4,19 zł.

"Wzrost cen odnotowano w dziewięciu sieciach, a w pozostałych czterech ceny badanych produktów były niższe niż w marcu br. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Intermarché (5,03 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Selgros Cash & Carry (6,84 proc.). Podobnie jak przed miesiącem już tylko w dwóch sieciach średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł” – czytamy w raporcie.

Firma co miesiąc analizuje ceny przykładowego koszyka zakupowego, zawierającego najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, chemia domowa, kosmetyki, owoce i warzywa, produkty tłuszczowe i inne). Badane są ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.

Z analizy wynika, że koszyk złożony z najtańszych produktów średnio kosztował w kwietniu 231,15 zł (czyli więcej o 2,87 zł niż w marcu), zaś ten zawierający najdroższe produkty - 385,64 zł (więcej o 0,18 zł niż w marcu). Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w kwietniu 2025 r. wyniosła 154,49 zł i była o 2,69 zł niższa niż w marcu br.

„Badanie ASM SFA wykazało, że w kwietniu br. wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów, czyli o najwyższym wskaźniku indeksu mocy, najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożały jajka (7,85 proc.), żel pod prysznic (7,34 proc.), szampon do włosów (4,87 proc.) czy kawa (4,39 proc.). Natomiast największe obniżki dotyczyły pasty do zębów (5,74 proc.) i masła (5,48 proc.)” – napisali autorzy opracowania. (PAP)

ms/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
szprotkafinansjery
Ale ponoć nieruchy staniały o 2%! Także peroniarze wyszli na zero, mogą dotować Biedronkę
bha
Cóż.... Mamy już od ponad 3 lat coraz większą z roku na rok drożyznę cenową i % szczególnie w detalu!. Którą coraz mocniej negatywnie odczuwa coraz więcej domowych budżetów.Przecież wystarczy tylko sobie dokładnie porównać ceny wstecz i niestety tylko w ostatnich ponad 3 latach większość % towarów, produktów i artykułów podrożała Cóż.... Mamy już od ponad 3 lat coraz większą z roku na rok drożyznę cenową i % szczególnie w detalu!. Którą coraz mocniej negatywnie odczuwa coraz więcej domowych budżetów.Przecież wystarczy tylko sobie dokładnie porównać ceny wstecz i niestety tylko w ostatnich ponad 3 latach większość % towarów, produktów i artykułów podrożała w Detalu od 50 % w Górę! i to nie rzadko, nierzadko nawet o ponad 100%.Ceny w detalu rosną i zmieniają się jak w kalejdoskopie i to nie rzadko co nowa dostawa!!!. A ta sytuacja cenowa i drożyznowa z roku na rok coraz bardziej raczej spokojności, normalności i przewidywalności dla finansów wielu, wielu już budżetów domowych niestety nie gwarantuje.
bha
Ale o tym to raczej jest w eterze od dawna dziwne Cicho Sza?!.

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki