REKLAMA

Cloud Technologies planuje do końca '23 przeznaczyć na inwestycje 50 mln zł

2022-12-01 17:52
publikacja
2022-12-01 17:52

Cloud Technologies planuje wydać do końca 2023 roku 50 mln zł na inwestycje związane z działalnością B+R, akwizycjami, zakupem technologii i skupem akcji - poinformował na GPW Innovation Day prezes Piotr Prajsnar.

Cloud Technologies planuje do końca '23 przeznaczyć na inwestycje 50 mln zł
Cloud Technologies planuje do końca '23 przeznaczyć na inwestycje 50 mln zł
fot. Tomasz Ras / / Puls Biznesu

"Do końca 2023 planujemy przeznaczyć do 50 mln zł na inwestycje. Chcielibyśmy, żeby ten budżet był dobrze zdywersyfikowany pomiędzy zakupem technologii, działalnością B+R, skupem akcji i akwizycjami" - powiedział prezes.

Na działalność B+R i akwizycje spółka chce przeznaczyć po ok. 10 mln zł i po ok. 15 mln zł na skup akcji i zakup technologii.

Prezes poinformował, że głównym czynnikiem wzrostu spółki jest wzrost organiczny, ale "stymulowany" poprzez akwizycje międzynarodowe.

"Dynamiki sprzedaży wynikają przede wszystkim ze wzrostu organicznego, taki model chcemy kontynuować w przyszłości" - powiedział.

Prajsnar podtrzymał plan debiutu spółki na głównym rynku GPW. Do tej spory spółka była notowana w NewConnect.

"Czekamy już tylko na decyzję GPW na wyznaczenie debiutu na rynku głównym" - powiedział.

Na początku listopada KNF zatwierdziła prospekt Cloud Technologies.

W III kw. 2022 roku EBITDA Cloud Technologies wyniosła 5,5 mln zł o 37 proc. więcej w ujęciu rdr. Zysk netto spółki wyniósł 5,1 mln zł o 80 proc. więcej rdr.

Ponad 80 proc. przychodów Cloud Technologies w segmencie sprzedaży danych pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i jest rozliczana w dolarach.

Cloud Technologies to spółka działająca w segmencie DataTech. Stworzyła hurtownię danych o zainteresowaniach użytkowników internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza dane do targetowania reklam cyfrowych, których odbiorcami są domy mediowe i agencje marketingu online. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. (PAP Biznes)

mcb/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
MINI pełne przygód.

MINI pełne przygód.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki