REKLAMA

Bytom spodziewa się odreagowania w wynikach X i ponad 200 mln zł sprzedaży w całym ‘18

2018-10-31 14:16
publikacja
2018-10-31 14:16

Bytom spodziewa się odreagowania w październikowych wynikach, po słabym wrześniu. Szacuje, że w całym 2018 roku możliwe jest przekroczenie 200 mln zł sprzedaży - poinformował PAP Biznes prezes Bytomia Michał Wójcik.

fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

„W październiku spodziewałbym się odreagowania w naszych wynikach. Jeśli porównamy te wyniki października do bardzo słabego września, to napawa to optymizmem na kolejne miesiące” - powiedział prezes Wójcik.

„Liczymy, że listopad i grudzień będą dobre. Oczywiście nie nadrobimy w całości problemów wrześniowych, ale odreagowanie widać. Spodziewałbym się w kolejnych miesiącach tego roku co najmniej stabilnych wyników rdr” - dodał.

Podtrzymał, że celem spółki jest osiągnięcie w tym roku ponad 200 mln zł sprzedaży.

„Szacuję, że przekroczymy w tym roku 200 mln zł sprzedaży” - powiedział prezes Bytomia.

Wskazał, że dla realizacji założeń spółki na cały rok kluczowy będzie grudzień.

Po I półroczu 2018 roku Bytom ma 98,8 mln zł przychodów (wzrost o 12,9 proc. rdr), 9,8 mln zł EBITDA (wzrost o 26 proc. rdr) i 4,3 mln zł zysku netto (wzrost o 1 proc. rdr).

We wrześniu Bytom miał łącznie 13,4 mln zł sprzedaży, co oznacza spadek o 4,2 proc. rdr. Sprzedaż detaliczna spadła w tym okresie o 4,6 proc. rdr do 12,8 mln zł. Marża detaliczna wyniosła we wrześniu 54,9 proc. wobec 54 proc. rok wcześniej.

Wójcik poinformował, że marża brutto w sklepach detalicznych Bytomia w październiku ubiegłego roku wynosiła ok. 54,7 proc.

„W tym roku w październiku marża jest stabilna rdr” - powiedział prezes.

Wójcik podtrzymał, że na koniec 2018 roku powierzchnia handlowa sieci wyniesie ok. 16 tys. m kw., a w 2019 roku może się powiększyć o kolejne ok. 1 tys. m kw.

Pytany, czy w 2019 roku sprzedaż Bytomia może przekroczyć 250 mln zł, odpowiedział: „Potwierdzam, że jest miejsce na 250 mln zł sprzedaży dla marki Bytom. Pytanie, czy to nastąpi w przyszłym czy kolejnym roku. Wydaje się, że trzeba patrzeć ostrożnie i mówić o 250 mln zł sprzedaży w detalu Bytomia w 2020 roku” - powiedział prezes Michał Wójcik.

W środę NWZ Bytomia zgodziło się na połączenie z Vistula Group. Zgodę na fuzję wydać muszą też akcjonariusze Vistuli. NWZ w tej sprawie odbędzie się jeszcze w środę. Planowany dzień połączenia obu spółek to 30 listopada 2018 r.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
MINI pełne przygód.

MINI pełne przygód.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki