Bytom spodziewa się odreagowania w październikowych wynikach, po słabym wrześniu. Szacuje, że w całym 2018 roku możliwe jest przekroczenie 200 mln zł sprzedaży - poinformował PAP Biznes prezes Bytomia Michał Wójcik.


„W październiku spodziewałbym się odreagowania w naszych wynikach. Jeśli porównamy te wyniki października do bardzo słabego września, to napawa to optymizmem na kolejne miesiące” - powiedział prezes Wójcik.
„Liczymy, że listopad i grudzień będą dobre. Oczywiście nie nadrobimy w całości problemów wrześniowych, ale odreagowanie widać. Spodziewałbym się w kolejnych miesiącach tego roku co najmniej stabilnych wyników rdr” - dodał.
Podtrzymał, że celem spółki jest osiągnięcie w tym roku ponad 200 mln zł sprzedaży.
„Szacuję, że przekroczymy w tym roku 200 mln zł sprzedaży” - powiedział prezes Bytomia.
Wskazał, że dla realizacji założeń spółki na cały rok kluczowy będzie grudzień.
Po I półroczu 2018 roku Bytom ma 98,8 mln zł przychodów (wzrost o 12,9 proc. rdr), 9,8 mln zł EBITDA (wzrost o 26 proc. rdr) i 4,3 mln zł zysku netto (wzrost o 1 proc. rdr).
We wrześniu Bytom miał łącznie 13,4 mln zł sprzedaży, co oznacza spadek o 4,2 proc. rdr. Sprzedaż detaliczna spadła w tym okresie o 4,6 proc. rdr do 12,8 mln zł. Marża detaliczna wyniosła we wrześniu 54,9 proc. wobec 54 proc. rok wcześniej.
Wójcik poinformował, że marża brutto w sklepach detalicznych Bytomia w październiku ubiegłego roku wynosiła ok. 54,7 proc.
„W tym roku w październiku marża jest stabilna rdr” - powiedział prezes.
Wójcik podtrzymał, że na koniec 2018 roku powierzchnia handlowa sieci wyniesie ok. 16 tys. m kw., a w 2019 roku może się powiększyć o kolejne ok. 1 tys. m kw.
Pytany, czy w 2019 roku sprzedaż Bytomia może przekroczyć 250 mln zł, odpowiedział: „Potwierdzam, że jest miejsce na 250 mln zł sprzedaży dla marki Bytom. Pytanie, czy to nastąpi w przyszłym czy kolejnym roku. Wydaje się, że trzeba patrzeć ostrożnie i mówić o 250 mln zł sprzedaży w detalu Bytomia w 2020 roku” - powiedział prezes Michał Wójcik.
W środę NWZ Bytomia zgodziło się na połączenie z Vistula Group. Zgodę na fuzję wydać muszą też akcjonariusze Vistuli. NWZ w tej sprawie odbędzie się jeszcze w środę. Planowany dzień połączenia obu spółek to 30 listopada 2018 r.
Anna Pełka (PAP Biznes)
pel/ ana/