REKLAMA

Spadek sprzedaży online na Black Friday

2021-11-30 10:54
publikacja
2021-11-30 10:54
Spadek sprzedaży online na Black Friday
Spadek sprzedaży online na Black Friday
fot. Sergei Karpukhin / / TASS

Tegoroczny Black Friday zanotował spadek sprzedaży online w porównaniu z ubiegłym rokiem. Kupujący wydali 8,9 mln dolarów, o 0,1 mln dolarów mniej niż w przed rokiem – informuje The Verge.

Sprzedaż online podczas Black Friday w 2021 r.  spadła z 9 mld do 8,9 mld dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem, podaje serwis The Verge, powołując się na dane z raportu Adobe Analytics dotyczącego zakupów świątecznych. 

– Po raz pierwszy w historii w Czarny Piątek nastąpiło odwrócenie trendu wzrostowego z poprzednich lat – komentuje Vivek Pandya, główny analityk Adobe Digital Insights. Osoby korzystające z promocji z okazji Black Friday wydały na zakupy online o 0,1 mld dolarów mniej niż w 2020 r. 

Black Friday z mniejszą sprzedażą online

Wśród czynników, które wpłynęły na spadek wysokości sprzedaży produktów z okazji corocznego święta zakupów, można dopatrywać się m.in. problemów z globalnym łańcuchem dostaw. Według raportu Adobe liczba wiadomości o braku towaru wzrosła o 124 proc. od stycznia 2020 roku, co utrudnia kupującym zdobycie pożądanych produktów. Autorzy raportu podkreślają, że nie bez znaczenia jest niedobór chipów. 

Innym powodem mniejszych zakupów na Black Friday jest wcześniejsza sprzedaż. Część sklepów rozciągnęła czas trwania promocji nawet na kilka tygodni przed Czarnym Piątkiem, czyli 26 listopada. Jak podaje Adobe, pewne firmy rozpoczęły wyprzedaże i promocje już w październiku. Niektórzy kupujący planują wydatki świąteczne z wyprzedzeniem jeszcze przed sezonem. Chcą mieć pewność, że otrzymują najkorzystniejsze oferty, podkreśla Pandya, główny analityk Adobe.

Więcej zakupów przez smartfona

W tym roku zwiększyła się liczba zakupów w sklepach internetowych podczas Black Friday dokonywanych za pomocą smartfonów. W zeszłym roku z tej opcji skorzystało 10,6 proc. kupujących. Natomiast podczas tegorocznego Black Friday liczba wzrosła do 44,4 proc. wszystkich zamówień, wynika z raportu Adobe.

Wśród najbardziej popularnych produktów kupowanych na Black Friday autorzy raportu wymieniają Nintendo Switch i Meta (dawniej Oculus) Quest 2, "Just Dance 2022", "Spider-Man: Miles Morales", AirPods, 10,2-calowy iPody.

Do tej pory kupujący wydali ponad 3 mld dolarów w ciągu 19 dni w tym sezonie świątecznym. W zeszłym roku o tej porze Adobe naliczyło tylko pięć dni, w których wydatki przekroczyły 3 mld dolarów.

DF

Źródło:
Tematy
Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Komentarze (7)

dodaj komentarz
kajtek747
A to dziwne bo w tym roku pierwszy raz odkąd pamiętam kupiłem coś na black friday. Zamówiłem z top hifi przenośne DAC od Audioquesta dragonfly red za pół ceny. Jutro mi przyjeżdża i nie mogę się doczekać, aż go stestuje :D
bha
A z czym mają szaleć z tymi coraz minimalnymi na rynku pracy zatrudniania w ogromie już branż i zawodów stawkami zarobkami lub niewiele większymi, czy może z tymi niby coraz godniejszymi i Niby non stop co roku rosnącymi pensjami, stawkami i dochodami u niby wszystkich. Do tego rosną przecież co roku wszelakie opłaty, A z czym mają szaleć z tymi coraz minimalnymi na rynku pracy zatrudniania w ogromie już branż i zawodów stawkami zarobkami lub niewiele większymi, czy może z tymi niby coraz godniejszymi i Niby non stop co roku rosnącymi pensjami, stawkami i dochodami u niby wszystkich. Do tego rosną przecież co roku wszelakie opłaty, dochodzi wzrost inflacji, wzrost stóp % z jednoczesnym podcięciem milionów stóp spłacających rosnące im drożej kredyty, pożyczki itd. Z pustego coraz mocniej portfela, konta, debetu wielu, wielu, wielu ect. i Salomon więcej już nie,, naleje''. Niestety taki mamy rynek coraz mocniej zachłanny i żerujący, wyzyskujący coraz mocniej najtaniej jak się tylko da i uda pracę innych osób !!!.
no_comment
Klienci przestali masowo łykać jak pelikany pseudopromocje bo istnieje coś takiego jak porównywarka cen i tyle.
grzegorzkubik
Dziś nawet 99% obniżki wygląda jak podwyżka. Zróbcie raz szanowni przedsiębiorcy taką przecenę jak w USA to zobaczycie klientów. Bardzo was proszę nie podrażajcie telewizorów o 200 - 300 zł i nie nazywajcie tego przeceną. My wiemy ile realnie kosztuje wytworzenie sprzętu elektronicznego. Jeśli był ze 3 lata temu Dziś nawet 99% obniżki wygląda jak podwyżka. Zróbcie raz szanowni przedsiębiorcy taką przecenę jak w USA to zobaczycie klientów. Bardzo was proszę nie podrażajcie telewizorów o 200 - 300 zł i nie nazywajcie tego przeceną. My wiemy ile realnie kosztuje wytworzenie sprzętu elektronicznego. Jeśli był ze 3 lata temu telewizor za 15 tys. zł a dziś jest za 4 tys. zł to jaki wy dajecie narzut?
1as
Nie macie już dosyć tej wszechobecnej Cleo, walącej z pięści w żółtą cenę, i drącego się lektora?
zenonn
Wcześniej była inna piosenkarka. Tez krytykowana.
TV to blok reklamowy przerywany fragmentami programu.
forfun
serio ? niemożliwe. ludzie w końcu poszli po rozum do głowy i przestali dawać się dymać niby obniżkami.
ps. u nas jeden czarny piątek trwa około miesiąca.
taki miesiąc ściem.
dziękuję ale nie.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki