BZ WBK liczy, że do 2018 roku jego udział w rynku usług bankowych dla małych i średnich firm wzrośnie do 20 proc. z 15 proc. obecnie - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele banku.
"Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla małych i średnich firm. W tej chwili szacujemy nasze udziały rynkowe na 15 proc. Postaramy się, by były one większe. W bazie naszych klientów 75 proc. to klienci aktywni, chcemy by ich udział także wzrósł" - powiedział na konferencji Feliks Szyszkowiak, członek zarządu BZ WBK.
Bank ogłosił w poniedziałek nową strategię rozwoju biznesu w tym segmencie. BZ WBK podał, że jego celem jest nawiązanie relacji ze 100 tys. nowych klientów i wypracowanie pozycji banku pierwszego wyboru dla MŚP.
ReklamaBank zmienił ofertę dla tego segmentu, planuje rozwój bankowości internetowej i mobilnej dla klientów MŚP, a także wdraża platformę wsparcia pozafinansowego, które obejmują między innymi księgowość, prawo, marketing czy monitoring płatności. Bank oferować ma między innymi narzędzie dla firm planujących ekspansję zagraniczną.
Z badań zleconych przez BZ WBK wynika, że barierą rozwoju firm z sektora MŚP oprócz otoczenia regulacyjno-prawnego jest także pozyskiwanie klientów, finansowanie i pozyskiwanie pracowników. (PAP)
seb/ sar/ jtt/