Awaria w ING Banku Śląskim

Piątek trzynastego powitał klientów ING Banku Śląskiego awarią systemu internetowej i mobilnej. Problemy występowały także przy płatnościach kartami. Bank ok. 10:30 poinformował, że uporał się z większością utrudnień, ale wciąż pracuje nad przywróceniem działania niektórych funkcji. Klientów prosi o nieponawianie operacji wykonanych rano, w trakcie awarii.

Pierwszą informację o awarii otrzymaliśmy od jednego z czytelników ok. godziny 7:45 rano. "Witam ING najprawdopodobniej ma jakąś awarię. Nie można się zalogować ani przez aplikację, ani przez przeglądarkę. Być może też karty nie działają (tego drugiego pewny nie jestem jako że nie mogłem zweryfikować jakie mam saldo po odrzuceniu transakcji)" - pisał czytelnik w zgłoszeniu wysłanym na alert@bankier.pl.

Awaria w ING Banku Śląskim - szczegóły

Bank w "dzienniku zdarzeń" na swojej stronie internetowej potwierdził, że ok. godziny 7:45 doszło do awarii. "Występują przejściowe trudności z działaniem bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile" - podawał w informacji ING BŚ. Instytucja uczulała jednocześnie, że nie działać mogą także płatności kartami.

W szczególności awaria dotyczyła:

  • bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile dla klientów indywidualnych - działajły w podstawowym zakresie, można było sprawdzać stany kont i wykonywać przelewy;
  • bankowości internetowej ING Business i aplikacji mobilnej dla klientów korporacyjnych - występowały utrudnienia w dostępie i korzystaniu;
  • płatności kartą w terminalach płatniczych i wypłaty pieniędzy z bankomatów - mogły występować utrudnienia;
  • płatności i wypłat kodami BLIK - mogły występować utrudnienia;
  • płatności za zakupy internetowe poprzez "Płać z ING" i kodami BLIK - chwilowo były niemożliwe;
  • dostępności bankowych infolinii - z powodu awarii bank dostajwał ogromną ilość telefonów, nie wszystkie był w stanie odbierać.
Komunikat widoczny w trakcie awarii na stronie www.ing.pl
Komunikat widoczny w trakcie awarii na stronie www.ing.pl (ING)

W praktyce na stronie logowania do systemu bankowości internetowej ingbank.pl proces dostępu do konta był niemożliwy bądź utrudniony - mimo poprawnego podania danych, zwracał komunikat "Login i/lub hasło są błędne". W aplikacji mobilnej Moje ING na powitanie pojawiał się komunikat o treści "W tej chwili niektóre funkcje nie działają. Możesz jednak sprawdzić stan konta lub zrobić przelew w aplikacji po zalogowaniu". Proces logowania nie zawsze jednak kończył się powodzeniem - zamiast tego na ekranie pojawiał się komunikat "Nie udało się pobrać danych. Spróbuj ponownie".

Przed godziną 9:00 bank poinformował, że zna już przyczynę problemów i intensywnie pracuje nad jej likwidacją. Wyrażono też nadzieję, że poprawne działanie systemów uda się przywrócić do godziny 11:00.

Około godziny 10:30 bank powiadomił, że uporał się z awarią. "Przywróciliśmy działanie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych i firm" - poinformowano na stronie banku.

Jednocześnie podano, że wciąż trwają prace nad przywróceniem niektórych funkcji. Przez godziną 11:00 bank poinformował, że występują jeszcze problemy z wykonywaniem przelewów bezpośrednich oraz wyświetlaniem historii transakcji.

ING pracuje też nad zaksięgowaniem transakcji wykonanych w trakcie porannej awarii. Prosi klientów, którzy nadal nie widzą na kontach odpowiednich kwot, o cierpliwość i nieponawianie operacji.

(Bankier.pl)

Nerwowy weekend dla klientów banków

Nadchodzący weekend może być nerwowy dla klientów wielu banków. 14 września, czyli w sobotę, zaczną obowiązywać nowe zasady uwierzytelniania przy logowaniu do systemów bankowości internetowej. W zależności od banku, różnie zmienią się sposoby dostępu do środków. Przy płatnościach kartą częstsza będzie konieczność podania PIN-u. Szczegóły zmian opisujemy w artykule "Ważne zmiany dla klientów banków od 14 września. Co trzeba wiedzieć?".

Kliknij, żeby przejść do artykułu »
Kliknij, żeby przejść do artykułu » (Bankier.pl)

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
5 9 pc1974

To nie działa od wczoraj i nic nie działa, a nie "wystepuja problemy".
Czy my mamy blokade informacyjną? Zaczyna sie.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne