

Kto to jest idealny klient? To ktoś, kto potrzebuje twoich usług albo produktów i chce je kupować właśnie od ciebie bo twoje podejście do tego, co robisz, jest mu bliskie, bo chce cię wspierać, bo czuje, że najlepiej odpowiadasz jego potrzebom, bo w jakiś tajemniczy sposób go przyciągasz, bo tak (czasem wszystkie poprzednie argumenty zawierają się w tej prostej pewności, a nierzadko kryje się za tym intuicja).
Twój idealny klient to ktoś, dla kogo jesteś "oczywistym wyborem". Dlatego kiedy zetknie się z twoim autentycznym komunikatem, a potem z ciekawością zajrzy na twoją stronę i poczuje, że chce pracować właśnie z tobą, nie będzie już szukał innych osób, które wykonują podobne usługi, tylko zgłosi się do ciebie.
Autentyczny copywriting wydaje mi się tak potrzebny, że aż się dziwię, że dopiero teraz został nazwany.
Marzena Tajchman, Części Wspólne
www.czesciwspolne.pl
Dlaczego ta książka nie jest dla wszystkich?

Chcę podzielić się z tobą tym, czego nauczyłam się o budowaniu swojej marki na autentycznym przekazie, tworząc moją własną markę, doradzając moim klientom i pomagając im w pisaniu tekstów, prowadząc warsztaty, wynajdując odpowiednie teksty w sieci i obserwując, jak autentyczność w sposobie pokazywania siebie w biznesie rozpowszechnia się na polskim gruncie.
Nie ma książek na wszystko i nie ma książek dla wszystkich. Książek, które rozwiążą wszystkie problemy, odpowiedzą na wszystkie pytania i będą tak samo pomocne dla wszystkich czytających. To też nie jest taka książka. To, co zrobisz z zawartymi w niej wskazówkami, zależy wyłącznie od ciebie, od twojej gotowości do podjęcia działania i od twoich potrzeb.
Możesz wziąć dla siebie kilka pomysłów i wskazówek, a możesz tylko jedną myśl, jedną sugestię czy jeden przykład. A możesz też wszystko odrzucić i szukać własnej drogi. Jeśli zaczniesz to robić z mojej inspiracji, to będzie już bardzo dużo.
Dla kogo jest ta książka?
Budowanie swojej marki na autentycznym przekazie może ci pomóc wyrazić siebie w pisanych przez ciebie tekstach i w tym, co robisz. Jest to szczególnie ważne, gdy pracujesz "sobą", na przykład jako coach, doradca, terapeutka, specjalista od żywienia, przewodnik wycieczek, opiekunka dzieci lub osób starszych, masażysta, kosmetyczka, szkoleniowiec, trenerka, nauczyciel jogi, tai-chi, tańca, języków obcych. Klienci mają z tobą bezpośredni kontakt i wybierają cię nie tylko ze względu na twoje doświadczenie i umiejętności, ale też dlatego, że jesteś osobą, z którą chcą pracować.
A jeśli przy tym wszystkim praca, którą wykonujesz, jest również twoją pasją, czymś, co uwielbiasz robić i co wypływa z głębi ciebie, marka zbudowana na twoim autentycznym przekazie może ci pomóc to wyrazić.
Niezależnie od tego, czy masz małą firmę, pracujesz jako freelancer (wolny strzelec), czy też nadal pracujesz na etacie, a po godzinach rozwijasz swoją pasję, którą chcesz kiedyś zamienić w pracę na własną rękę autentyczność w wyrażaniu siebie w tym, co robisz, może ci pomóc w dotarciu do twoich idealnych klientów.
Kiedyś zatrudniałam copywriterów do tekstów, teraz sama je piszę i sprawia mi to ogromną przyjemność.
Justyna Wiśniewska, lemon&lime
www.lemonandlime.pl
W czym może ci pomóc ten poradnik?
Dopiero zaczynasz i czujesz, że to coś dla ciebie
Przede wszystkim ta książka może być dla ciebie pomocna, jeśli zaczynasz robić to, co kochasz. Poradnik może zainspirować cię do budowania swojej marki na autentycznych podstawach, do pokazywania siebie w tekstach i w tym, co robisz.
Książka może cię przekonać, że warto to robić, albo wzmocnić twoje przeczucia. Ćwiczenia, które proponuję, mogą ci pomóc w przyjrzeniu się sobie, stworzeniu tekstu o sobie oraz innych przekazów, które będą z tobą spójne.
Masz już firmę, stronę, blog, ale chcesz coś zmienić
Jeśli już masz swoją firmę i swoją stronę internetową, ale teksty i przekazy, które kierujesz do świata, nie do końca cię zadowalają i nie wiesz dlaczego, albo też zastanawiasz się, co jeszcze możesz poprawić lub zrobić inaczej ta książka może być dla ciebie inspiracją do zmiany. I przewodnikiem po tym, jak ją wprowadzić w życie.
Jeśli masz własny blog, ale nie masz na nim tekstu o sobie albo nie odnajdujesz w tym tekście siebie, mam nadzieję, że książka zainspiruje cię do napisania żywego i autentycznego tekstu o sobie i budowania swojej marki na autentycznych podstawach. Twoi czytelnicy chcą cię poznać, chcą wiedzieć, kim jesteś i dlaczego robisz to, co robisz.
A co, jeśli nie lubisz pisać?
Jeśli na samą myśl o tym, że masz usiąść i napisać teksty, które pokażą cię w tym, co robisz, dostajesz mdłości, mam dla ciebie dobrą wiadomość. Wcale nie musisz pisać takich tekstów samodzielnie.
Na początek możesz potraktować tę książkę jako inspirację albo przewodnik po autentycznym budowaniu swojej marki. A jeśli po lekturze stwierdzisz, że chcesz, aby twoje teksty na stronie w większym stopniu pokazywały ciebie, poszukaj kogoś, kto ci w tym pomoże. Znajdź osobę, która pisze teksty na zlecenie, i wytłumacz jej, czego oczekujesz.
Polecam ci wykonywanie ćwiczeń, które są w tej książce. Dzięki temu będziesz mieć prawdziwy materiał na swój temat, z którego to materiału będzie można skorzystać przy pisaniu tekstów. To bardzo ważne, bo autentyczna marka bazuje na tym, co jest w tobie, oraz na prawdziwych historiach związanych z tobą i twoją działalnością. Jej tworzenie nie polega natomiast na sztucznym kreowaniu osobowości i życiorysu.
A jeśli nie kochasz swojej pracy?
Jeśli twoja praca nie daje ci satysfakcji, jeśli nie jest twoją pasją ani tym, co kochasz robić, a jedynie sposobem na życie moja książka nie sprawi, że jutro rano obudzisz się i powiesz: "Już wiem!". Ale być może stanie się impulsem do poszukiwania swojej drogi, przyglądania się temu, co daje ci radość, próbowania nowych rzeczy i wychodzenia poza własną strefę komfortu, kierowania się własną intuicją. To, co zrobisz z tymi przemyśleniami, będzie już zależało wyłącznie od ciebie.
Jeśli ten temat jest ci bliski zawodowo
Jeśli jesteś copywriterką lub copywriterem albo też myślisz, by pisanie uczynić swoim sposobem na życie, zajmujesz się strategią budowania marki, marką osobistą albo doradztwem marketingowym, ta książka może być inspiracją albo początkiem twojej własnej drogi. Może przybliżyć ci moje podejście do budowania swojej marki na autentycznym przekazie i pisania w sposób autentyczny oraz podsunąć kilka pomysłów, które wykorzystasz w pracy z klientami (pytania, ćwiczenia, przykłady). Może też pomóc w stworzeniu twojego własnego bio (tekstu o tobie) oraz zainspirować cię do tworzenia przekazów w duchu autentycznym.
Dlaczego autentyczność przyciąga?
Jako klientka chciałabym wiedzieć, z kim mam do czynienia, kim jest osoba, z której usług chcę skorzystać, czy nadajemy na podobnych falach. Bo przecież "kupując" daną usługę czy produkt, po części "kupuję" też osobę, która za tą usługą stoi. Czytając autentyczne przekazy, czuję się zaproszona i dopuszczona do czyjegoś świata. To uczucie bardzo mi się podoba.
Jako copywriterka jestem już zmęczona pisaniem tekstów wygładzonych, które pasują do wszystkich osób zajmujących się daną branżą, wyglądają jak odrysowane od jednego szablonu i choć poprawne stylistycznie i gramatycznie nie mają w sobie życia: brakuje im indywidualnego rysu, charakteru.
Podczas konsultacji i warsztatów, które prowadzę, bardzo mocno odczuwam siłę autentycznego pisania. Osoby, które stykają się z takim pisaniem, mówią, że często po raz pierwszy postawiły sobie pytania dotyczące ich wizji, misji oraz tego, dlaczego robią to, co robią, i jaka była droga, którą przeszły. Odpowiedzi pomagają dostrzec ich własną historię, ale też dokonać pewnych odkryć, zbliżyć się do siebie. Towarzyszenie moim klientom w odkrywaniu siły autentyczności w budowaniu swojej marki i wyrażaniu w ten sposób swoich wartości, motywacji, misji i historii to bardzo mocne doznanie, które dodaje mi energii i sprawia ogromną frajdę.
Autentyczne komunikaty to takie pisane od serca, prawdziwe, szczere, pod którymi wyczuwa się człowieka.
Gabriela Kuca, Kobieca Siła
www.kobiecasila.pl
*Artykuł stanowi fragment książki pt. "Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją marką na prawdziwym i porywającym przekazie" Anna Piwowarska(Onepress, 2015)