REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Answear przejmuje marki Sneakerstudio i PRM w zamian za akcje nowej emisji

2023-02-10 01:32
publikacja
2023-02-10 01:32

Answear. com, działający w branży e-commerce modowo-lifestylowej, podpisał warunkową umowę kupna marek Sneakerstudio i PRM. Akwizycja zostanie w całości sfinansowana akcjami Answear - poinformowała giełdowa spółka w komunikacie. Wartość transakcji sięga 18,85 mln zł.

Answear przejmuje marki Sneakerstudio i PRM w zamian za akcje nowej emisji
Answear przejmuje marki Sneakerstudio i PRM w zamian za akcje nowej emisji
/ Answear

Answear przejmuje zorganizowaną część przedsiębiorstwa od Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing.

Przejęcie odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear. Zgodnie z warunkami umowy, Fashion Trends Group obejmie łącznie do 650.000 akcji Answear, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł.

Według harmonogramu transakcji uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień. Zawarcie umowy przyrzeczonej i tym samym wniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa do Answear planowane jest na 1 czerwca z opcją wydłużenia tego terminu do dnia 1 lipca 2023 r.

"Wiemy, że FTG w ostatnim czasie miała wiele wyzwań, typowych dla firm o mniejszej skali operujących w tak nieprzewidywalnych okolicznościach jak te w ostatnich miesiącach, ale udało jej się ten okres przetrwać i jesteśmy przekonani, że z naszym wsparciem, temu projektowi uda się w najbliższych latach osiągnąć sukces. Na tym etapie nie chcielibyśmy zdradzać zbyt wielu szczegółów odnośnie naszych planów rozwoju, ale widzimy spory potencjał w tej kategorii produktowej na rynkach, na których obecnie funkcjonuje Answear, a także sporo synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów. Chcemy dalej rozwijać przejmowane brandy, wykorzystując przy tym rozwiązania e-commerce i logistyczne wypracowane przez Answear. Wchodząc w ten segment, który z założenia generuje wyższe koszyki, a przy tym utrzymując jakość oraz niższe koszty jednostkowe operacji dzięki skali jaką już generuje Answear, daje ciekawe perspektywy do osiągnięcia dobrej rentowności sprzedaży w nowych sklepach i dotarcia do nowych grup klientów" - powiedział prezes Answear Krzysztof Bajołek.

"Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać" - dodał.

Spółka FTG osiągnęła w 2021 roku 173 mln zł przychodów ze sprzedaży (co oznacza 33 proc. wzrostu rdr), notując stratę netto w wysokości ok. 3 mln zł. Przychody za rok 2022 ukształtowały się na podobnym poziomie, a strata na działalności operacyjnej, według wstępnych szacunków FTG, została pogłębiona. Na pogorszenie wyników wpływ miały przede wszystkim braki w kapitale obrotowym, zawirowania rynkowe (pandemia, wybuch wojny w Ukrainie), zwiększone koszty działalności związane z prowadzonymi projektami rozwojowymi, braki technologiczne i zbyt mała skala działalności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa (działająca w ramach FTG) osiągnęła według wstępnych wyników za rok 2022 r. 136 mln zł przychodów ze sprzedaży, przy czym na działalności operacyjnej również spodziewana jest strata. W tym roku planowane jest osiągnięcie break-event point przez Sneakerstudio i PRM.

Sneakerstudio jest brandem lifestylowo - sneakersowym działającym na rynkach. Posiada w swojej ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Sneakerstudio prowadzi sklepy internetowe w krajach CEE, a także sprzedaje swoje produkty na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Marka zrodziła się w 2015 roku na krakowskim Kazimierzu, gdzie przy ulicy Starowiślnej 55 posiada swój stacjonarny butik.

Z kolei PRM to nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju, udało się już pozyskać wiele znanych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się przy ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie.

Answear to lifespiracyjny sklep z produktami od ponad 500 światowych marek. Wśród ponad 200 tys. produktów znajdują się marki premium (Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Michael Kors, Valentino, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Max Mara, DKNY, Carl Lageferd, Versace, Patrizia Pepe, Liu Jo, Pinko), marki sportowe i outdoorowe (adidas, Nike, New Balance, Hoka One One, North Face, Columbia, Salewa), marki jeansowe (G-star, Diesel, Guess Jeans, Pepe Jeans, Levi’s, Lee, Wrangler), a także mocno zyskujące w ostatnim czasie na popularności marki butikowe i projektanckie jak Samsoe- Samsoe, Colourwear, The Kooples, Filling Pieces, Tiger of Sweden, Custommade, Muuv czy Hoff.

Answear został założony w 2011 roku i aktualnie działa na 11 europejskich rynkach i obsługuje ponad 1,6 miliona klientów. Od 2021 spółka notowana jest na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie. (PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki