Ambra, której przychody ze sprzedaży w I połowie roku obrotowego 2016/2017 wyniosły 283,5 mln zł, czyli wzrosły 11 proc. rdr., ocenia, że dynamika sprzedaży może spowolnić w kolejnych kwartałach, jednak w perspektywie całego roku obrotowego oczekuje utrzymanie wzrostu sprzedaży na dobrym poziomie - poinformowała Ambra w raporcie.
"Grupa Ambra w dalszym ciągu koncentrować się będzie na wzroście sprzedaży strategicznych dla Grupy kategorii wina stołowego, cydru i wina musującego. Rekordowa dynamika sprzedaży osiągnięta w pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017 może ulec spowolnieniu w kolejnych kwartałach, jednak w perspektywie całego roku obrotowego 2016/2017 oczekiwane jest utrzymanie wzrostu sprzedaży na dobrym poziomie" - napisano w raporcie.
"W tym celu nadal aktywnie będzie wspierana sprzedaż kluczowych marek. Utrzymana zostanie wysoka aktywność w najszybciej rozwijających się kanałach premium (sklepy specjalistyczne i HoReCa). Kontynuowany będzie również program wzrostu efektywności kosztowej we wszystkich obszarach działalności. Celem tych działań będzie zwiększenie potencjału wzrostu wartości Grupy w perspektywie najbliższych lat" - dodano.
Przychody ze sprzedaży netto grupy Ambra w I połowie roku obrotowego 2016/2017 wyniosły 283,5 mln zł, czyli wzrosły 11 proc. rdr. Spółka podała, że był to najwyższy organiczny wskaźnik wzrostu w historii grupy, a zarazem kolejny okres, w którym sprzedaż rosła szybciej niż rynek.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra wypracowany w pierwszym półroczu roku obrotowym 2016/2017 wyniósł 26,7 mln zł i był wyższy 17,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk operacyjny wyniósł 41,7 mln zł, czyli wzrosł 15,3 proc. rdr. (PAP)
seb/ jtt/