REKLAMA

Agora zmienia szacunki dot. rynku reklamy; zakłada, że wzrośnie w '16 o 2-4 proc.

2016-08-12 07:51
publikacja
2016-08-12 07:51

Agora szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć w 2016 r. od 2 do 4 proc. wobec wcześniejszej prognozy na poziomie 3-5 proc. Rynek reklamy w dziennikach ma się skurczyć o 16-19 proc., a nie o 9-12 proc. jak zakładała wcześniej spółka - podała Agora w raporcie półrocznym.

"Spółka dostrzega symptomy wskazujące na spowolnienie dynamiki wydatków na reklamę. Świadczy o tym niższe niż pierwotnie szacowane tempo wzrostu wydatków na reklamę w największym segmencie rynku reklamowego - telewizji oraz utrzymujące się spadki wydatków na reklamę w prasie. W przypadku wydatków na reklamę w prasie dodatkowym czynnikiem wpływającym na kondycję tego segmentu rynku - obok trendów rynkowych - jest zmiana polityki w zakresie gospodarowania budżetami reklamowymi przez instytucje i spółki Skarbu Państwa" - czytamy w raporcie.

Agora szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w 2016 roku wzrośnie o 2-4 proc. (poprzednie szacunki wskazywały na wzrost 4-6 proc.), a reklama zewnętrzna urośnie o 3-6 proc. (poprzednio 2-4 proc.).

Niezmienne pozostają prognozy spółki dla reklamy internetowej (wzrost o 8-10 proc.), reklamy w czasopismach (spadek o 7-10 proc.), reklamy radiowej (wzrost o 3-5 proc.) i reklamy w kinach (wzrost o 4-6 proc.).

Agora podała, że w I półroczu 2016 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o 2,5 proc. do kwoty około 3,99 mld zł. (PAP)

jow/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Otwórz konto sobie i dziecku i zyskaj 200 zł w promocji na zakupy u naszych partnerów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki