Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku do 1,5-3,5 proc. z 2,5-4,5 proc. wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym.


Agora szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.
Poniżej tabela z aktualnymi i poprzednimi prognozami Agory dla rynku reklamy.
aktualna | poprzednia | |||
prognoza | prognoza | |||
Wydatki na reklamę | ||||
wzrost w proc. | 1,5-3,5 | 2,5-4,5 | ||
Telewizja | 0,5-2,5 | 2-4 | ||
Internet | 5-8 | 5-8 | ||
Czasopisma | (-8)-(-10) | (-8)-(-10) | ||
Radio | 1-3 | 2-4 | ||
Reklama zewnętrzna | 2-4 | 2-4 | ||
Dzienniki | (-11)-(-13) | (-11)-(-13) | ||
Kino | 3-5 | 1-3 |
Z danych grupy wynika, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w drugim kwartale 2019 roku o 2 proc. rok do roku do około 2,6 mld zł.
Poniżej szacunki wydatków na reklamę w drugim kwartale 2019 roku.
II kw. 2019 | ||
Wydatki na reklamę | ||
wzrost w proc. | 2 | |
Telewizja | (-0,5) | |
Internet | 8 | |
Czasopisma | (-5,5) | |
Radio | 4 | |
Reklama zewnętrzna | (-6,5) | |
Dzienniki | (-8,5) | |
Kino | 6 |
(PAP Biznes)
kuc/ ana/