REKLAMA
GPW

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '19 do 1,5-3,5 proc.

2019-09-06 08:00
publikacja
2019-09-06 08:00

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku do 1,5-3,5 proc. z 2,5-4,5 proc. wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym.

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '19 do 1,5-3,5 proc.
Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '19 do 1,5-3,5 proc.
fot. Krzysztof Wierzbowski / / FORUM

Agora szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.

Poniżej tabela z aktualnymi i poprzednimi prognozami Agory dla rynku reklamy.

aktualna poprzednia
prognoza prognoza
Wydatki na reklamę
wzrost w proc. 1,5-3,5 2,5-4,5
Telewizja 0,5-2,5 2-4
Internet 5-8 5-8
Czasopisma (-8)-(-10) (-8)-(-10)
Radio 1-3 2-4
Reklama zewnętrzna 2-4 2-4
Dzienniki (-11)-(-13) (-11)-(-13)
Kino 3-5 1-3

Z danych grupy wynika, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w drugim kwartale 2019 roku o 2 proc. rok do roku do około 2,6 mld zł.

Poniżej szacunki wydatków na reklamę w drugim kwartale 2019 roku.

II kw. 2019
Wydatki na reklamę
wzrost w proc. 2
Telewizja (-0,5)
Internet 8
Czasopisma (-5,5)
Radio 4
Reklama zewnętrzna (-6,5)
Dzienniki (-8,5)
Kino 6

(PAP Biznes)

kuc/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki