Action zrezygnował z emisji akcji, ale przed wakacjami planuje emisję obligacji. Mimo, że emisja akcji nie dojdzie do skutku, spółka chce zrealizować prognozę w wariancie, który ją zakładał. Action Europe GmbH ma wypracować w 2014 r. ponad 138 mln euro sprzedaży, a kupiony niedawno Lapado 100 mln euro. Action rozpoczął pracę nad produkcją gier na tablety i smartfony.
"Nie będzie emisji akcji. Pracujemy nad emisją obligacji i chcemy ją przeprowadzić przed wakacjami, żeby wykorzystać okazję i kupić jakiś podmiot" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami prezes spółki Piotr Bieliński.
"Emisja obligacji będzie miała wartość nie niższą niż planowana wcześniej emisja akcji. Zakładamy, że marża nie będzie wyższa niż 1 proc. Rozważam wraz ze wspólnikiem wzięcie udziału w tej emisji" - dodał.
Action podał dwie prognozy na 2014 r. Jedną zakładającą emisję i drugą - bez emisji.
Pomimo opóźnienia w pozyskaniu środków spółka liczy na realizację prognozy, która zakładała emisję.
"Jesteśmy ambitni i celujemy w górną prognozę" - powiedział prezes.
Action prognozował, że jeśli zostanie przeprowadzona emisja akcji, to zysk netto spółki w 2014 r. wyniesie 73,45 mln zł, a w 2015 r. wzrośnie do 91,53 mln zł. Przychody miały wówczas wynieść 5,65 mld zł w 2014 r., a w 2015 r. 6,78 mld zł.
W wariancie bez emisji Action spodziewał się 70,85 mln zł zysku netto w 2014 r. i 80,93 mln zł w 2015 r. oraz 5,45 mld zł przychodów w 2014 r. i 5,99 mld zł w 2015 r.
NWZ Action w połowie kwietnia uchwaliło emisję w ramach subskrypcji prywatnej do 1,46 mln akcji s. D z wyłączeniem prawa poboru. Uchwała o emisji zawiera zapis, że cena emisyjna jednej akcji s. D nie może być niższa niż 50 zł.
W I kw. 2014 r. grupa Action zwiększyła zysk netto do 17,3 mln zł z 15 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 23,5 mln zł z 20,3 mln zł, a przychody wzrosły do 1,32 mld zł z 1,13 mld zł.
"Zakładaliśmy wcześniej, że to będzie najtrudniejszy kwartał w roku, a dodatkowo pojawił się kryzys ukraiński" - powiedział Bieliński.
Wśród głównych projektów rozwojowych Action jest obecnie m.in. ekspansja w Niemczach przez Action Europe GmbH oraz rozwój kanału e-commerce w Europie Zachodniej, przez spółkę Lapado, której 51 proc. udziałów Action kupił w I kw. 2014 r.
"Action Europe wypracował w I kw. 28 mln euro, a plan na cały rok zakłada przekroczenie 138 mln euro. Obecnie spółka ta obsługuje ponad 500 klientów dziennie i posiada bazę 4.296 unikalnych klientów" - powiedział Bieliński.
"Poprzez Lapado nasza oferta trafia do Niemiec, Austrii, Włoch, Anglii, Hiszpanii i Francji. Spodziewamy się, że do końca roku spółka ta wygeneruje około 100 mln euro przychodów" - dodał.
Zwrócił uwagę, że Action umacnia swoją pozycję na rynku międzynarodowym poprzez kontrakty z dużymi graczami, jak np. z Tesco, z którym spółka podpisała kontrakt na dostawę wielu grup produktów w czterech europejskich krajach.
Wśród nowych obszarów aktywności Action jest produkcja gier, która jest prowadzona przez spółkę zależną Action Games Lab.
"Robimy obecnie dwie gry na smartfony i tablety. Uważam, że jest to bardzo perspektywiczny segment. Premiera tych gier będzie miała miejsce na początku 2015 r." - powiedział Bieliński.
Action na początku tygodnia informował, że wystąpił do syndyka spółki Domex, która jest w upadłości likwidacyjnej, z propozycją przystąpienia do wstępnych uzgodnień dotyczących możliwości nabycia aktywów tej spółki.
"Interesują nas tylko niektóre aktywa Domeksu, które mogą być nam najbardziej potrzebne. Szacuję, że z sieci Avans naprawdę dobrych i dochodowych może być około 50 sklepów" - powiedział Bieliński.
Domex działa od ponad 20 lat. Zatrudnia ponad trzy tysiące pracowników. Podmioty z Grupy Kapitałowej Domex w większości prowadzą działalność w branży Multimedia/RTV/AGD. W szczególności grupa Domex jest właścicielem ponad 250 elektromarketów funkcjonujących pod nazwą Avans.(PAP)
gsu/ osz/


















































