ABC Data zapowiada otwarcie w maju nowego centrum dystrybucyjnego na Węgrzech, które będzie zaopatrywać rynek węgierski i kraje bałkańskie. Spółka zapowiada ponadto, że do roku 2018 zwiększy się jej baza klientów do 20 tys. w Polsce państwach regionu z 13 tys. obecnie - poinformowała na konferencji prasowej Ilona Weiss, prezes ABC Data.
"Obecnie obsługujemy 13 tys. klientów, ale do roku 2018 chcemy ich mieć 20 tys. w Polsce i regionie. Wkrótce otworzymy nowe centrum dystrybucyjne na Węgrzech, zakładamy że będzie to w maju" - powiedziała prezes.
Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu przyznał, że spółka rozmawia na temat kilku bardzo atrakcyjnych kontraktów w krajach bałtyckich.
"Zamierzamy być tam dystrybutorem numer trzy, teraz zajmujemy tam czwartą pozycję" - powiedział.
Wiceprezes zapowiedział też poszukiwanie nowych rynków zbytu.
"Struktura regionalna, będzie zajmowała się również tak zwanym business developmentem, czyli szukaniem nowych obszarów aktywności, w krajach w których do tej pory jeszcze nie eksplorowaliśmy" - powiedział.
Weiss powiedziała, że rynek na którym działa ABC Data, czyli Polska i kraje regionu Europy Środkowej i Wschodniej mają znacznie większy potencjał wzrostu rynku dystrybucji IT od państw Europy Zachodniej. Te pierwsze mają szansę urosnąć o 20 proc. do 18 mld USD z 15 prognozowanych na ten rok. Z kolei potencjał rynku zachodnioeuropejskiego to wzrost o 5 proc. do 100 mld USD z 95 mld USD.
Paweł Szymański, wiceprezes zarządu do spraw finansowych dodał, że spółka będzie koncentrowała się na poprawieniu marżowości.
"W pierwszym kwartale tego roku udało nam się podwyższyć marżę brutto o 10 proc. z 4,9 proc. do 5,4 proc." - powiedział.
W pierwszym kwartale tego roku ABC data zanotowała spadek przychodów do 1,036 mld zł z 1,346 mld zł rok wcześniej, na co miało wpływ prowadzenie odwróconego VAT na elektronikę. EBITDA spadła w tym czasie do 12,1 mln zł z 18,4 mln zł. Z kolei zysk netto spadł do 7,2 mln zł z 12,9 mln zł.(PAP)
pif/ asa/