Szacunkowy wynik netto grupy Lubawa w 2016 r. wzrósł do 11,2 mln zł z 2,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w komunikacie. Spółka obserwowała zwiększone zakupy ze strony klientów, szczególnie w czwartym kwartale 2016 roku.
Z kolei szacunkowy wynik netto na sprzedaży grupy wyniósł 20,7 mln zł wobec straty 0,1 mln zł przed rokiem.
Przychody wzrosły do 274 mln zł z 240,3 mln zł w 2015 r.
"Powyższe szacunkowe wyniki finansowe za 2016 r. zostały osiągnięte głównie dzięki wyraźnemu wzrostowi sprzedaży zrealizowanej w IV kw. we wszystkich segmentach grupy względem porównywalnego okresu ubiegłego roku" - napisano w raporcie.
Spółka tłumaczy wzrost zwiększonymi zakupami realizowanymi przez klientów.
"Na poziom skonsolidowanych wyników grupy w 2016 r. wpłynęła przede wszystkim wyższa od zeszłorocznej efektywność sprzedaży w segmentach tkanin i materiałów reklamowych" - podano w komunikacie.
Spółka podała też szacunki wyników jednostkowych. Zysk netto Lubawy SA wzrósł do 3,5 mln zł z 3 mln zł przed rokiem, a przychody do 65,6 mln zł z 52,3 mln zł. (PAP Biznes)
morb/ osz/