
Zysk netto Livechat Software w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/2021 wzrósł rok do roku o 65,7 proc. do 26,2 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik jest o 3,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes.
Przychody spółki wyniosły 46,2 mln zł i były o 42,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego.
W raporcie spółka poinformowała, że miesięczne powtarzalne przychody (MRR) w grudniu wyniosły 3,84 mln USD i były o 1,2 proc. wyższe niż miesiąc wcześniej oraz prawie 40 proc. większe niż rok wcześniej. Wskaźnik ten rósł w każdym kolejnym miesiącu zeszłego oraz poprzedniego roku.
Średnie przychody od użytkownika (ARPU) flagowego produktu spółki - LiveChatu - w trzecim kwartale obrotowym wzrosły o 21 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku fiskalnego. Wzrost ARPU drugiego produktu, ChatBot, wyniósł ok. 70 proc. w skali roku.
"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat (z 'pay per seat' na 'pay per agent')" - napisano.
Na koniec grudnia 2020 r. liczba płacących klientów LiveChatu wyniosła 32.076, a ChatBot 1.719, co oznacza wzrost odpowiednio o 2,5 proc. i 11,8 proc. kwartał do kwartału.
Wskaźnik odejść klientów, kształtował się w trzecim kwartale na poziomie powyżej 3 proc. Według spółki bardziej miarodajny w jej przypadku jest wskaźnik odejść dla powtarzalnych przychodów, który w ciągu 2020 r. (kalendarzowego) kształtował się przez większość miesięcy na poziomie istotnie niższym niż 1 proc.
W raporcie podano, że w spółka kontynuuje rozwój działu sprzedaży, który koncentruje się na zawieraniu umów z dużymi firmami (tzw. enterprise).
"W samym IV kwartale roku kalendarzowego 2020, zespół ten podpisał kontrakty o różnej długości o łącznej wartości przewyższającej łączną wartość kontraktów zdobytych przez ten zespół w całym 2019 roku kalendarzowym, przy czym wielkość ta rosła w każdym kolejnym kwartale" - napisano.
Po trzech kwartałach roku fiskalnego 2020/2021 wynik netto Livechat Software wzrósł rok do roku o 54,9 proc. do 72,6 mln zł. Spółka podała, że wartość oszczędności wynikającej z zastosowania ulgi IP Box w tym okresie wyniosła 10 mln zł, podwyższając zysk.
Przychody spółki po trzech kwartałach wzrosły o 38,1 proc., do 131 mln zł.
Wyniki Livechat Software w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów. Dane w mln PLN | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
3Q2020/21 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD2020/21 | rdr |
Przychody | 46,2 | 46,0 | 0,5% | 42,6% | 7,2% | 131,0 | 38,0% |
EBITDA | 30,4 | 30,6 | -0,8% | 43,3% | 16,0% | 84,7 | 35,8% |
EBIT | 27,9 | 28,1 | -0,8% | 41,6% | 16,7% | 77,6 | 33,1% |
zysk netto j.d. | 26,2 | 25,4 | 3,4% | 65,8% | 2,3% | 72,6 | 54,9% |
marża EBITDA | 65,8% | 66,6% | -0,83 | 0,35 | 4,99 | 64,68% | -1,06 |
marża EBIT | 60,4% | 61,2% | -0,81 | -0,43 | 4,92 | 59,24% | -2,20 |
marża netto | 56,7% | 55,1% | 1,57 | 7,94 | -2,69 | 55,47% | 6,03 |
***
Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes oraz na stronie http://biznes.pap.pl/konsensusy. Baza konsensusów PAP zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW. (PAP Biznes)
kuc/