REKLAMA
OSTATNIE DNI PROMOCJI

Zysk netto LPP w '17 wyniósł 440,8 mln zł, zgodnie z szacunkami

2018-03-14 06:54
publikacja
2018-03-14 06:54

Grupa LPP miała w 2017 roku 440,8 mln zł zysku netto wobec 174,8 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Wynik jest zgodny z wcześniejszymi szacunkami spółki na poziomie 444 mln zł zysku.

fot. / / LPP

Zysk operacyjny wyniósł 578,4 mln zł wobec 226,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 3,72 mld zł, co oznacza wzrost o 26,8 proc. rdr.

Marża brutto wyniosła 52,9 proc. wobec 48,7 proc. przed rokiem.

Koszty sprzedaży wzrosły do 2,75 mld zł z 2,4 mld zł rok wcześniej, a koszty ogólne wzrosły do 348,1 mln zł z 203,8 mln zł przed rokiem.

Przychody grupy LPP wzrosły do 7,03 mld zł z 6,02 mld zł w 2016 roku, co oznacza wzrost o 17 proc. rdr.

Spółka podała, że wzrost przychodów został osiągnięty dzięki większej powierzchni, dodatnim LFL (wzrost o 10 proc. rdr) oraz wysokim dynamikom sprzedaży internetowej.

W 2017 roku grupa LPP uzyskała 361 mln zł ze sprzedaży internetowej, co stanowiło 5,1 proc. sprzedaży grupy. Około 71 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

W samym czwartym kwartale 2017 roku grupa LPP miała 299,5 mln zł zysku netto (wzrost o 90,7 proc. rdr), 376,7 mln zł EBIT (wzrost o 89,2 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 2.148,9 mln zł, co oznacza wzrosr o 15,9 proc. rdr.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła w tym okresie do 58 proc. z 50,8 proc. w IV kwartale 2016 roku.

Sprzedaż porównywalna wzrosła w IV kwartale o 12,9 proc. rdr ( w walutach lokalnych). LPP podała w prezentacji, że w każdym miesiącu IV kwartału dynamika sprzedaży LFL była dodatnia. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL. LFL były dodatnie w większości krajów (najwyższe w Rumunii, Chorwacji, Rosji i krajach bałtyckich).

LPP poinformowało w prezentacji, że w IV kwartale w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 957 mln zł, w Cropp w wysokości 320 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w House wyniosła 261 mln zł, w Mohito 233 mln zł, zaś w Sinsay 184 mln zł.

Sprzedaż internetowa w IV kwartale wyniosła 146,4 mln zł (wzrost o 101 proc. rdr).

W czwartym kwartale 2017 roku średniomiesięczna sprzedaż na m kw. była wyższa o 9 proc. rdr, a w detalu o 11 proc. rdr.

Koszty SG&A na m kw. wzrosły rdr w IV kwartale o 16 proc., a koszty sklepów własnych na m kw. o 8 proc. rdr.

Wydatki inwestycyjne grupy w 2017 roku wyniosły 441 mln zł, tj. o ok. 62 proc. więcej rdr, głównie za sprawą wydatków na rozwój salonów.

Na koniec 2017 roku grupa LPP posiadała 515 mln zł gotówki, przy stanie kredytów bankowych w wysokości 198 mln zł, co oznacza, że gotówka netto wyniosła 317 mln zł wobec długu netto 144 mln zł w 2016 r.

Na koniec 2017 roku grupa LPP w Polsce i za granicą dysponowała siecią 1.743 sklepów, o łącznej powierzchni handlowej ok. 1.000,6 tys. m kw, z czego ok. 486,6 tys. m kw. poza granicami kraju.

LPP zakłada w '18 r. 54-55 proc. marży brutto i CAPEX na poziomie 520 mln zł

Grupa LPP zakłada na 2018 rok marżę brutto na sprzedaży na poziomie 54-55 proc. wobec 52,9 proc. marży osiągniętej w 2017 roku. Celem grupy jest też kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży - podała spółka w prezentacji. CAPEX w tym roku ma wzrosnąć o ok. 18 proc. rdr, do ok. 520 mln zł.

Z planowanych nakładów ok. 350 mln zł ma być przeznaczone na sklepy, ok. 95 mln zł na biura, a obszar logistyki i IT ma pochłonąć 75 mln zł.

LPP zakłada, że w latach 2018-20 wydatki na logistykę (biura w Gdańsku i Krakowie oraz magazyny w Pruszczu Gdańskim i centralnej Polsce) wyniosą łącznie 720 mln zł.

LPP podało, że w 2018 roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o 10 proc. rdr. do 1.105,1 tys. m kw.

Spółka zaplanowała na ten rok wejście do trzech nowych krajów: do Kazachstanu (sklepy własne), do Izraela (sklepy franczyzowe, dwa pierwsze salony w II półroczu) oraz na Słowenię (sklepy własne). Na koniec 2018 roku sklepy Reserved mają być w 23 krajach.

LPP planuje w 2018 r. wybiórczy rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuację rozwoju w rejonie CIS oraz powrót do wzrostów na Bliskim Wschodzie.

W drugiej połowie 2018 roku LPP planuje uruchomić e-commerce na Ukrainie.

Celem na ten rok jest 100 proc. wzrostu rdr przychodów internetowych. Sprzedaż internetowa ma dać 720 mln zł wobec 360,8 mln zł w 2017 roku.

Wśród szans na 2018 rok spółka wymieniła w prezentacji wejście z e-commerce na nowe rynki oraz otwarcie salonów LPP w nowych krajach. Ryzyka to zakaz handlu w niedzielę (18 proc. sprzedaży w Polsce) i niekorzystne tendencje na USD, EUR, RUB w stosunku do PLN.

Celem na 2018 rok jest utrzymanie gotówki netto.

LPP podało w raporcie, że na chwilę obecną zarząd spółki ma w planie rekomendację wypłaty dywidendy za 2017 rok.

LPP planuje w latach 2018-20 nakłady na salony w wysokości łącznie 1 mld zł

LPP planuje w latach 2018-20 nakłady na salony w wysokości łącznie 1 mld zł - podała spółka w raporcie rocznym. Łączne wydatki na infrastrukturę planowane są na poziomie 720 mln zł.

W 2018 roku CAPEX grupy ma wynieść 520 mln zł, z czego na realizację inwestycji w sieć salonów (modernizacja i budowa nowych) spółka chce przeznaczyć 350 mln zł, na rozbudowę siedziby 95 mln zł, a na logistykę 75 mln zł.

"Inwestycje w rozbudowę sieci salonów emitent sfinansuje z własnych środków, natomiast rozbudowę siedziby i na logistykę z zaciągniętych kredytów na ten cel" - napisano w raporcie. (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (5)

dodaj komentarz
mkdriver
Ładnie to się układa. Trzeba oddać zarządowi, że odwalili w zeszłym roku kawał dobrej roboty i obecna strategia idzie w dobrym kierunku.
kawitt
Zyski rosną wszystko idzie zgodnie z planem, powstają nowe sklepy na obcych rynkach, które są dobrze przyjmowane, a giełda jakby ślepa na to.
obeserwator
Pewnie boją się bezsensownego zakazu handlu. Mam nadzieję, że pierwsze wyniki udowodnią, że spółka dalej radzi sobie bardzo dobrze. Trzeba pamiętać, że ich zysk to nie tyko Polska tylko jeszcze ok 20 innych rynków plus sprzedaż internetowa, więc jestem spokojny. A obecne wyniki tylko potwierdzają, że LPP przeżywa swój najlepszy okres.
siwyyyyy123
To jest doskonały wynik, niektórzy tego moga nie zauważać, ale mało kto może pochwalić się takimi zyskami.
nestrol
Inwestorzy mogą być spokojni i zadowoleni z wyników.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki