REKLAMA
SPRAWDŹ

Zysk netto Agory w I kw. '23 wyniósł 32,6 mln zł

2023-05-26 08:42
publikacja
2023-05-26 08:42

Zysk netto Agory j.d. w I kw. 2023 roku wyniósł 32,6 mln zł wobec 31,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali 26,7 mln zł zysku netto.

Zysk netto Agory w I kw. '23 wyniósł 32,6 mln zł
Zysk netto Agory w I kw. '23 wyniósł 32,6 mln zł
fot. Mateusz Włodarczyk / / FORUM

Strata operacyjna w pierwszych trzech miesiącach br. sięgnęła 5 mln zł wobec 22,7 mln zł straty rok wcześniej. Konsensus analityków to 6,7 mln zł straty.

Przychody Agory wzrosły o 16,9 proc. do 295,8 mln zł wobec oczekiwań 295,7 mln zł.

Segment "film i książka" odnotował w pierwszym kwartale 16 mln zł zysku operacyjnego wobec 2,2 mln straty rok wcześniej, a przychody wzrosły o 18,7 proc. do 135,2 mln zł . W I kw. sieć kin Helios sprzedała 2,9 mln biletów.

Działalność prasowa Agory w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 3,6 proc. do 48,6 mln zł, natomiast zanotowała 5,5 mln zł straty operacyjnej wobec 6,7 mln zł straty przed rokiem.

Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej spadły nieznacznie do poziomu 15,5 mln zł. Wzrósł natomiast udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach Gazety Wyborczej w stosunku do analogicznego okresu 2022r. i stanowił 44,2 proc.

Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec marca 2023 r. wyniosła 300 tys. i była wyższa o 3,4 proc. rdr.

W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w pierwszym kwartale o 21,1 proc. do 36,8 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 0,1 mln zł wobec 5,1 mln zł straty rok wcześniej.

Biznes internetowy grupy wypracował w I kw. przychody na poziomie 37,4 mln zł (spadek o 14,8 proc.), natomiast wykazał 3,3 mln zł straty operacyjnej wobec 0,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Działalność radiowa przyniosła grupie 0,8 mln zł zysk operacyjnego wobec 2 mln zł straty przed rokiem. Przychody wzrosły o 75,9 proc. do 40,1 mln zł.

Agora podała, że w pierwszym kwartale 2023 r. wyniki operacyjne segmentu radio, zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA, były wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wpływ na te rezultaty miała konsolidacja z grupą Eurozet. Bez tej zmiany segment Radio odnotował stratę operacyjną na poziomie EBIT w wysokości 2,8 mln zł.

Pod koniec lutego br. Agora zwiększyła zaangażowanie w Eurozet do 51 proc.

Agora podtrzymała szacunki ok. 2-4 proc. wzrostu rynku reklamy w '23, po zwyżce o ponad 5,5 proc. w I kw.

Agora nadal przewiduje około 2-4 proc. zwyżkę rynku reklamy w Polsce w 2023 roku, po zwyżce o ponad 5,5 proc. w I kwartale bieżącego roku - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Zgodnie z szacunkami Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w 1. kwartale 2023 r. o ponad 5,5 proc. rdr. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 2,53 mld zł. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z analogicznymi okresami 2019, 2020 i 2021 r. Mimo tego spółka nie zdecydowała się zmienić swoich oczekiwań odnośnie tempa wzrostu całego krajowego rynku reklamowego i jego poszczególnych segmentów – zarząd Agory oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. będzie na poziomie około 2-4 proc." - napisano.

Według spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2023 roku o 9-14 proc., na reklamę w internecie o 2-5 proc., na reklamę w radiu o 1-4 proc., a na reklamę zewnętrzną 5-10 proc.

Dynamika wydatków na reklamę telewizji może się wahać pomiędzy spadkiem o 1 proc. a wzrostem o 2 proc., a w prasie może spaść o 7-10 proc.

Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w IV kwartale 2022 r. o prawie 4 proc., a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 3,42 mld zł. W całym 2022 wartość rynku reklamowego stanowiła około 11,1 mld zł, a dynamika wzrostu rdr wyniosła 4,5 proc., czyli osiągnęła poziom przewidywany w założeniach spółki.(PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Komentarze (3)

dodaj komentarz
simonsoft8
agencja kupiła akcja Agora na przetrzymanio wynik
qwertas
Kto to jeszcze kupuje i/lub czyta?!
inwestor.pl
Oni nie zarabiają na gazecie tylko na kinach, koncertach itp. Wybiórcza od lat jest pod kreską.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki