

Zysk netto producenta gier 11 bit studios wyniósł w drugim kwartale 25,9 mln zł i okazał się o 29 proc. niższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Przychody wyniosły 43,5 mln zł i był o 19 proc. niższe od konsensusu.
[Aktualizacja: Inwestorzy są wyraźnie rozczarowani wynikami. Akcje 11bit tanieją o 13 proc. przy wysokich obrotach].
Oczekiwania sześciu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes, co do zysku netto za II kwartał, wahały się od 31,6 mln zł do 45,9 mln zł.
Wyniki 11 bit studios w drugim kwartale 2018 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2Q2018 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2018 | rdr |
Przychody | 43,48 | 53,7 | -19,0% | 649,7% | 1876,4% | 45,7 | 425,3% |
EBITDA | 31,97 | 46,4 | -31,0% | 962,0% | - | 31,6 | 707,3% |
EBIT | 30,98 | 45,3 | -31,6% | 1110,2% | - | 30,2 | 919,6% |
zysk netto j.d. | 25,90 | 36,4 | -28,9% | 2005,3% | - | 24,9 | 8198,3% |
marża EBITDA | 73,5% | 86,1% | -12,63 | 21,62 | 91,70 | 69,07% | 24,13 |
marża EBIT | 71,3% | 84,2% | -12,91 | 27,11 | 107,61 | 66,04% | 32,02 |
marża netto | 59,6% | 67,6% | -8,09 | 38,35 | 105,01 | 54,47% | 51,03 |
W drugim kwartale 2017 roku spółka wypracowała odpowiednio 1,2 mln zł zysku netto oraz 5,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wzrost wyników w porównaniu z ubiegłym rokiem to głównie efekt premiery gry "Frostpunk", która miała miejsce 24 kwietnia 2018 roku, oraz wpływów ze sprzedaży gier "Moonlighter" (zadebiutował 29 maja), której 11 bit studios jest wydawcą.
W komunikacie prasowym spółka podała, że na wysokość zysku w pierwszym półroczu 2018 roku wpłynęły rezerwy na potrzeby realizacji programu motywacyjnego na lata 2017-2019 oraz rezerwy na premie roczne dla załogi. Wynik obciążały też rezerwy na tantiemy dla producenta gry "Moonlighter" z tytułu sprzedaży gry w pierwszym półroczu. Podano, że łączna wartość wspomnianych odpisów przekroczyła 8 mln zł.
Spółka poniosła w drugim kwartale 5,7 mln zł kosztów usług obcych oraz 5,74 mln zł kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, wobec odpowiednio 1,4 mln zł i 0,7 mln zł kosztów przed rokiem.
Według wyliczeń PAP Biznes operacyjne przepływy pieniężne spółki w drugim kwartale wyniosły 23,8 mln zł, a na koniec czerwca grupa posiadała 32,2 mln zł środków pieniężnych, o 6 mln zł więcej niż na koniec marca. Spółka założyła dodatkowo w drugim kwartale lokaty bankowe o wartości 16 mln zł o terminie powyżej trzech miesięcy.
W komunikacie prasowym 11 bit studios podało, że w najbliższej przyszłości będzie skupiać się na dalszym rozwoju "Frostpunka". Zintensyfikowane zostaną ponadto prace nad kolejną grą, "Projekt 8" oraz dodatkami do "This War of Mine".
"Pion wydawniczy przygotowuje się do premiery gry 'Children of Morta', która wzbudza duże zainteresowanie graczy i mediów co pozwala oczekiwać, że jej potencjał komercyjny będzie wysoki. W perspektywie kilku miesięcy 'This War of Mine' zostanie wydany na bardzo szybko zdobywającą popularność konsolę Nintendo Switch" - napisano. (PAP Biznes)
kuc/ ana/