10 proc. graczy z USA, Wlk. Brytanii, Francji i Niemiec planuje kupić grę "Cyberpunk 2077"

Zakup gry "Cyberpunk 2077" planuje 10 proc. graczy ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec - wynika z badania firmy Newzoo.

(materiały dla mediów)

Szacunki są częścią raportu "Game Brand Tracker" obejmującego analizę 80 największych serii gier komputerowych na świecie. Newzoo podaje w metodologii badań, że stosuje m.in. wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony internetowych (CAWI), a błąd pomiaru wynosi 2-3 proc.

Badanie Newzoo wskazuje, że 43 proc. graczy deklarujących chęć zakupu "Cyberpunk 2077" kupuje gry w ramach przedsprzedaży, a 50 proc. planuje zakup podczas premiery. 42 proc. osób chcących kupić grę stwierdziło, że cena nie ma wpływu na ich decyzję zakupową.

W raporcie podano, że gros osób planujących zakup nowej gry CD Projektu (72 proc.) to mężczyźni, w większości w wieku 21-35 lat.

Z ankiety wynika, że osoby zamierzające kupić "Cyberpunk 2077" w największym stopniu cenią w grach: eksplorację świata gry oraz linię fabularną (79 proc. odpowiedzi), rozwijanie swojej postaci (76 proc.), wypełnianie zadań w grze (72 proc.) oraz aspekt strategiczny (67 proc.).

Badanie wskazało, że 43 proc. potencjalnych nabywców "Cyberpunk 2077" uważa element społecznościowy (ang. socializing) za istotny w grach.

W czerwcu CD Projekt podał, że premiera nowej gry studia, "Cyberpunk 2077", jest planowana na 16 kwietnia 2020 roku. Po publikacji daty premiery ruszyła przedsprzedaż gry, w tym także edycji kolekcjonerskiej. Gra ukaże się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation i Xbox. (PAP Biznes)

kuc/ gor/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 0 zyleta

BalooN

! Odpowiedz
3 0 pc1974

Zobaczymy. W ppk tez szacowali że zostanie 60% a tymczasem jedna porażka. Każdy ucieka z tego. Jak dojdą małe firmy to będzie jeszcze gorzej.

! Odpowiedz
1 8 wolekk

I tak ma byc. Producent tworzacy produkty najwyzszej jakosci zasluguje na uznanie i solidny zysk. Szczególnie w czasach, gdy 99+% produktow to chlam lub totalne oszustwo.

! Odpowiedz
6 23 ezpz

Według Nezoo w USA i Kanadzie jest 200 mln graczy, w Europie zachodniej (licząc od naszej zachodniej granicy) 215 mln graczy - oni płacą pełną cenę 60$. Dajmy nawet z błędem niech to będzie 8% graczy, którzy kupią Cyberpunka - wychodzi sprzedaż 33 mln sztuk po pełnej cenie, w pierwszym roku.
Możemy bardzo ostrożnie założyć, że CDR ma na czystko od sztuki 50 PLN.
33 mln * 50 PLN = 1,65 mld zł.
razy bardzo ostrożne C/Z 30 = wycena ~50 mld zł
Przyjąłem ostrożne założenia i nie wliczyłem całej reszty świata.
Gra będzie sprzedawała się latami, dojdą niedługo nowe projekty.
Powiedzcie jeszcze raz, że ta spółka to balon.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
CDPROJEKT -1,36% 254,50
2019-12-13 17:02:03
WIG 0,19% 56 729,11
2019-12-13 17:15:02
WIG20 0,21% 2 106,51
2019-12-13 17:15:00
WIG30 0,16% 2 415,03
2019-12-13 17:15:00
MWIG40 -0,11% 3 837,35
2019-12-13 17:15:01
DAX 0,46% 13 282,72
2019-12-13 17:37:00
NASDAQ 0,20% 8 734,88
2019-12-13 22:03:00
SP500 0,01% 3 168,80
2019-12-13 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.