Wywiad z Prezesem Lauren Peso Polska S.A. Kamilem Kitą

Czy mógłby Pan przybliżyć inwestorom model działalności biznesowej Spółki?

Działalność firmy Lauren Peso Polska S.A. opiera się na trzech filarach. Pierwszy - najważniejszy z nich to szkolenia , obejmujące w strukturze przychodów ok 90%. Stworzyliśmy bogatą ofertę szkoleń m. in. z zakresu zarządzania, umiejętności osobistych, sprzedaży i obsługi klienta, komunikacji, prawa, marketingu. Ponadto proponujemy pełen pakiet usług doradztwa personalnego (opisy stanowisk, rekrutacje, badania satysfakcji, benchmarking i inne). Wreszcie trzecią formą działalności jest outdoor - organizacja wyjazdów integracyjnych.

Nasza firma istnieje od 2006 roku, początkowo zajmowaliśmy się tylko działalnością szkoleniową, z czasem, wraz z rozwojem firmy, wprowadzeniem nowych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych rozszerzyliśmy naszą ofertę, tworząc tym samym swoisty komplet usług.

Jak wygląda kwestia wypełniania celów emisyjnych przez spółkę Lauren Peso Polska. Czy wszystko przebiega zgodnie z planem?

16 kwietnia tego roku – po 4 latach działalności zadebiutowaliśmy na rynku NewConnect. Przed debiutem przygotowaliśmy plan rozwoju spółki, ustaliliśmy priorytety, na których realizację przeznaczymy fundusze uzyskane z emisji akcji.

Po czterech miesiącach możemy się pochwalić systematyczną realizacją tych planów. Doprowadziliśmy do rozbudowy działu sprzedaży szkoleń w naszej chorzowskiej centrali, zespół specjalistów został powiększony o trzech nowych pracowników. Jesienią rozpocznie działalność oddział firmy w stolicy, umowę podpisaliśmy już w maju.

Duży nacisk położyliśmy także na realizację działań marketingowo-promocyjnych. Stworzyliśmy osobny dział w firmie realizujący te działania. W związku z naszym debiutem zdecydowaliśmy się na kampanię reklamową w kanale TVN CNBC, trwają stałe działania promocyjne w przestrzeni internetowej. Uruchomiliśmy także nową, innowacyjną stronę internetową, w której rozbudowaliśmy dział Relacji Inwestorskich i zwiększyliśmy możliwości kontaktu z klientami.

Ostatni rok zaowocował również otrzymaniem kilku ważnych i prestiżowych wyróżnień, wśród nich chciałbym wymienić Złoty Certyfikat Rzetelności czy członkostwo w Business Centre Club. Uczestniczymy także stale w spotkaniach branżowych i giełdowych pozwalających nam na efektywne zaprezentowanie marki, oferty firmy i planów działania na najbliższy czas.

Systematycznie realizujemy także nasze plany rozwoju systemu franczyzowego.

W tym roku podpisaliśmy już pięć umów na otwarcie kolejnych placówek. Ruszyły także działania związane z planami ekspansji na rynek Republiki Czeskiej. Jak widać zatem - wszystko odbywa się zgodnie z naszymi planami. To cieszy cały zespół Lauren Peso Polska S.A.

Wyniki spółki Lauren Peso Polska kształtują się bardzo dobrze Jaki będzie kolejny kwartał? Czy dynamika rozwoju utrzyma się?

W branży szkoleniowej pierwsze półrocze to czas kontraktowania, poszukiwań klientów, prezentacji naszej oferty. Często na efekty tej pracy trzeba poczekać.

Wyniki pierwszego i drugiego kwartału pokazują natomiast, że już realizujemy postawione sobie cele. W drugiej połowie roku powinno być jeszcze lepiej. Prognozujemy wzmocnienie dynamiki przychodów ze względu na specyfikę branży. Jak mówiłem, pierwsza połowa roku to czas kontraktowania, w drugim półroczu natomiast w dochodzi do finalizowania transakcji oraz realizowania kontraktów. Jesień i zima w naszej branży przynosi zawsze dobre wyniki.Na tej tendencji opieramy zatem perspektywę wzrostu zysków w kolejnych kwartałach, które w bezpośredni sposób powinny wpłynąć na wartość spółki Lauren Peso Polska S.A.

W branży szkoleniowej w Polsce istnieje duża konkurencja. Proszę powiedzieć – czym Lauren Peso Polska wyróżnia się na rynku?

Nasza firma oferuje kompleksową obsługę szkoleniowo-doradczą klientów. Działamy według precyzyjnie opracowanych metod. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście do każdego projektu szkoleniowego. W tym celu w pierwszym etapie realizacji projektu przeprowadzamy dokładną analizę potrzeb i oczekiwań firmy. Następnie zespół naszych specjalistów i trenerów opracowuje dokładny program działania, wybiera odpowiednie metody i ćwiczenia – dopasowane do specyfiki grupy i firmy.

Ta dogłębna analiza przed realizacją szkoleń daje najlepsze efekty. Bo przecież efekt – zwiększenie umiejętności pracowników, rozwiązanie problemów w firmie, pokazanie nowych rozwiązań – są dla nas najważniejsze. Do prowadzenia szkoleń zatrudniamy zespół wykwalifikowanych i doświadczonych trenerów, którzy są do dyspozycji naszych klientów przed, w trakcie a także po realizacji szkolenia. Przez cały okres współpracy doradzamy w jaki sposób utrwalać i efektywnie wykorzystywać wiedzę oraz umiejętności nabyte przez uczestników. Te wszystkie działania, kompleksowość usług, stałe wsparcie klientów wyróżnia firmę Lauren Peso Polska S.A. na rynku. Musze dodać także, że jesteśmy jedyną firmą z branży szkoleniowej na rynku NewConnect. Poprzez obowiązek transparentności stajemy się pewniejszym partnerem dla naszych klientów.

Spółka otrzymała ostatnio pierwszą turę dofinansowania w ramach projektu unijnego „Paszport do eksportu”. Planują Państwo ekspansję na rynek czeski. Na jakim etapie tych działań jesteście?

Wejście na rynek czeski jest jednym z ważniejszych jednak długoterminowych elementów naszej strategii. W tym celu zdecydowaliśmy się na udział w projekcie dofinansowania unijnego „Paszport do eksportu”. W lutym złożyliśmy wniosek, w maju otrzymaliśmy decyzje o jego pozytywnym rozpatrzeniu oraz pierwszą transzę dofinansowania. Obecnie w przygotowaniu profesjonalnego doradcy jest projekt dalszych działań, mających na celu dokładne zbadanie rynku czeskiego.

W strategii rozwojowej ważnym elementem wydaje się rozwój sieci franczyzowej firmy. Proszę opowiedzieć o rozwoju franczyzowym? Jakie plany na najbliższy czas?

Podjęliśmy decyzję o uruchomieniu systemu franczyzowego w zeszłym roku. To rozwiązanie pozwala nam na sprawny i szybki rozwój marki oraz możliwość dotarcia do klientów w całym kraju. W 2009 roku zostały otwarte dwa pierwsze oddziały – we Wrocławiu i Tychach. W tym roku podpisaliśmy pięć kolejnych umów. Lauren Peso Polska S.A. działa już w na Dolnym Śląsku, Tychach, Lublinie, Łodzi. W najbliższych czasie otwarte zostaną placówki w Warszawie, Rzeszowie i Poznaniu. Południowa połowa Polski jest już wypełniona. Zgodnie z planami umieszczonymi w Dokumencie Informacyjnym do końca 2010 roku firma ma posiadać 8 oddziałów, obecnie jest ich już siedem.

Prowadzimy kolejne rozmowy, do końca roku zrealizujemy wszystkie określone plany dotyczące franczyzy.

Czy mógłby Pan wskazać największe szanse oraz ewentualne zagrożenie dla rozwoju Spółki?

Przed branża szkoleniowa w Polsce a co za tym idzie – przed naszą firmą kształtują się szerokie perspektywy. Właściciele firm, menedżerowie zaczynają rozumieć jak ważne jest podnoszenie kwalifikacji pracowników Przy zwiększającej się konkurencji, efektywność pracy zespołu, kreatywność, innowacyjność zyskują na znaczeniu. Dalsza zmiana mentalności osób zarządzających przedsiębiorstwami, działów kadr, menedżerów będzie dla nas szansą na dalszy rozwój firmy. Jest dobrze, ale patrząc na rynek szkoleniowy w starszych państwach UE – może być jeszcze lepiej.

Dużą szansą jest dla nas także ekspansja rynki zagraniczne, początkowo planujemy wejście na rynek czeski, w kolejce czekają następne kraje.

Jeśli chodzi o zagrożenia, które musimy brać również pod uwagę, zawsze pojawia się widmo standardowych zachwiań rynkowych, kolejnych kryzysów gospodarczych. Jesteśmy jednak dobrej myśli – z poprzedniego dużego kryzysu wyszliśmy w dobrej kondycji.

Mija drugi kwartał proszę opowiedzieć o najważniejszych sukcesach firmy w 2010 roku?

Pierwsza połowa 2010 roku była dla nas bardzo korzystna, mimo specyfiki branży szkoleniowej, o której wspominałem wcześniej – zarejestrowaliśmy satysfakcjonujący poziom przychodów. Ponadto w tym roku miały miejsce kluczowe dla naszej spółki wydarzenia.

16 kwietnia zadebiutowaliśmy na rynku NewConnect. Dzięki temu mogliśmy uzyskać kapitał na dalszy rozwój, ogromnie zwiększył się także prestiż i postrzeganie naszej spółki przez klientów.

Ponadto dynamicznie ruszyliśmy z rozszerzaniem sieci franczyzowej, z każdym prawie miesiącem powstają kolejne oddziały, możemy pochwalić się obecnością marki już w siedmiu województwach. Zaistnieliśmy w ważnych biznesowych stowarzyszeniach, otrzymaliśmy prestiżowe nagrody, marka Lauren Peso Polska S.A. jest doceniana i rozpoznawana. Mamy ponadto nadzieję, że wszystkie te niezwykle radosne dla nas wydarzenia, wpływające silnie na pozycję naszej spółki - to dopiero początki sukcesu.

/Lauren Peso Polska S.A.
Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Kalendarium przedsiębiorcy

Brak wydarzeń

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.