Wszystkie grzechy kolei. Na co skarżą się pasażerowie?

1151 - tyle skarg pasażerów wpłynęło do Urzędu Transportu Kolejowego. Najczęściej klienci zgłaszali problemy związane z niedostateczną dbałością o higienę w pociągach, niezapewnieniem komfortu podróży i kiepską jakością obsługi. 

(YAY Foto)

Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, pasażerowie w minionym roku zgłosili nieco ponad 1000 skarg na warunki podróży. 22 proc. zażaleń dotyczyło problemów związanych z utrzymaniem komfortu jazdy i higieny w pociągach oraz z jakością obsługi. Najczęściej były to przypadki awarii klimatyzacji lub ogrzewania, nieczynne lub brudne toalety oraz niewłaściwe zachowanie konduktorów czy obsługi w kasach biletowych. 

19 proc. podróżnych skarżyło się natomiast na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy. Uwagi dotyczyły niedogodnych czasowo połączeń kolejowych czy braku skomunikowania z innymi pociągami. Zastrzeżenia wydawano również w związku z likwidacją niektórych kursów. Niewiele mniej, bo 17 proc. skarg, dotyczyło roszczeń finansowych i wydanych decyzji reklamacyjnych związanych z odmową wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów. 

- Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny ich otwarcia były tematem 13 proc. skarg. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczy działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów. Skargi dotyczące innych zagadnień stanowiły 15 proc. korespondencji - podaje Urząd Transportu Kolejowego. 

Instytucja informuje, że wszelkie wątpliwości można rozwiać dzwoniąc pod numer 22 460 40 80, gdzie dyżurujący pracownicy informują pasażerów o ich prawach. Takich porad udzielono w ubiegłym roku 1063, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi. 

WSZ

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 26 fwd_price

Najbardziej rozbawia mnie, że w dobie baz danych i biletów elektronicznych PKP nadal nie ogarnia ilu pasażerów zamierza jechać ich pociągiem i są np zaskoczeni, że w krótkim składzie IC po sylwestrze wszystkie miejsca są wykupione. :-)
Nie wiem jak oni zamierzają zachęcić pasażerów do korzystania z kolei.

! Odpowiedz
Rozlicz PIT za 2017
szybko i bez błędów

lub uruchom online teraz

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl

Czy otrzymałeś już PIT‑11 od swojego pracodawcy?

Bardzo dziękujemy za udział w naszej ankiecie!
Polecamy nasz program e‑pity 2017. Rozlicz PIT‑a kompleksowo i bezpiecznie w kilka minut! Pobierz Program

lub uruchom online

Bardzo dziękujemy za udział w naszej ankiecie!
W naszym programie e‑pity 2017 możesz bezpiecznie rozliczyć wszystkie dostępne deklaracje. Pobierz Program

lub uruchom online