REKLAMA
WAŻNE

Włoski rząd wypłaca odszkodowania pasażerom Alitalii

2022-01-27 09:31
publikacja
2022-01-27 09:31
Włoski rząd wypłaca odszkodowania pasażerom Alitalii
Włoski rząd wypłaca odszkodowania pasażerom Alitalii
fot. Davide Calabresi / / Shutterstock

Podróżni, którzy kupili bilety włoskiej linii lotniczej Alitalia i nie zdążyli ich zrealizować, mogą skorzystać z formularza online i otrzymać zwrot pieniędzy. Europejskie Centrum Konsumenckie tłumaczy jak otrzymać odszkodowanie.

"Włoska linia lotnicza Alitalia przestała działać 15 października 2021 r. Jeżeli nie wykorzystałeś biletu lotniczego lub vouchera Alitalia w 2021 r., możesz wystąpić o odszkodowanie do włoskiego rządu" – informuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

Zwrot pieniędzy za bilet

Podróżni, którzy zakupili bilet włoskiego narodowego przewoźnika lotniczego, mają prawo do otrzymania zwrotu pieniędzy. W jaki sposób można się o niego ubiegać? Wszystko zależy od sposobu dokonania rezerwacji:

  • bilet kupiony w biurze podróży – skontaktuj się z biurem podróży w celu uzyskania zwrotu pieniędzy,
  • bilet kupiony bezpośrednio w Alitalii – istnieje strona internetowa, na której można zażądać zwrotu pieniędzy lub zadzwonić pod numer telefonu +39 066 56 49.

Włoskie narodowe linie lotnicze nie podały terminu zakończenia przyjmowania wniosków o zwrot kosztów za niewykorzystane bilety. "Zalecamy, aby zrobić to jak najszybciej. Zwiększa to szansę na otrzymanie zwrotu. Może minąć nawet kilka miesięcy, zanim dowiesz się, czy otrzymasz zwrot środków za bilet" – informuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

Trzy formularze do zwrotu pieniędzy za bilet

"Strona do zwrotu kosztów jest dostępna tylko w języku włoskim. Zalecamy przetłumaczenie formularza za pomocą Tłumacza Google. Poniżej wyjaśniamy również warunki w języku polskim" – podaje Europejskie Centrum Konsumenckie oraz wskazuje, trzy sytuacje, w których na specjalnej stronie Alitalia można ubiegać się o zwrot kosztów. W zależności od sposobu zakupu biletu należy wybrać odpowiedni formularz:

  • Formularz nr 1: "Masz voucher, którego nie wykorzystałeś",
  • Formularz nr 2: "Masz bilet (TravelPass) na lot, który został odwołany",
  • Formularz nr 3: "Sam odwołałeś swój lot".

Formularz nr 1 przeznaczony jest dla osób, które otrzymały voucher z powodu odwołania lotu np. przez pandemię COVID-19  nie zdążyły go wykorzystać przed datą zakończenia działalności włoskiego przewoźnika. Z kolei formularz nr 2 dotyczy biletów (TravelPass) na loty, które zostały odwołane. Dotyczy biletów zakupionych przed 14 października 2021 r. Natomiast Formularz nr 3 przewidziany jest dla podróżnych, którzy sami postanowili anulować swój bilet przed datą wylotu. Alitalia oceni, czy wniosek jest zgodny z zasadami dobrowolnego anulowania i zasadami anulowania z powodu pandemii COVID-19.

"We wszystkich formularzach należy podać imię, nazwisko, numeru telefonu i adresu e-mail. Jeżeli prosisz o zwrot za niewykorzystany voucher – wpisz jego numer. W formularzach rezygnacji wpisz również numer swojego biletu. Numer biletu zaczyna się od 055" – podaje Europejskie Centrum Konsumenckie

DF

Źródło:
Tematy
Przenieś numer do Orange dla Firm i kup wybrany smartfon za którego zapłacimy 3 pierwsze raty

Przenieś numer do Orange dla Firm i kup wybrany smartfon za którego zapłacimy 3 pierwsze raty

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki