Wartość koszyka zakupów w dniach 13-19 kwietnia 2020 roku spadła w Polsce rdr o 39 proc. Względem poprzedniego tygodnia wartość koszyka spadła o 32 proc. - wynika z analizy Nielsena. Wartość sprzedaży online spadła o 12 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem.


Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in. : popcorn +48 proc., mrożona pizza +43 proc., jabłka +27 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu -83 proc., lody -24 proc., piwo -13 proc.
"Wg danych Nielsena w tygodniu po Wielkanocy wartość sprzedaży koszyka rok do roku spadła o -39 proc. rok i była to najniższa wartość od początku 2020 r. Jednak po przedświątecznych szczytach takie spadki są zjawiskiem naturalnym, a należy również pamiętać, że na tydzień 16. 2019 przypadła Wielkanoc" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. (PAP Biznes)
pel/ asa/






















































