Czy polskie banki idą z duchem czasu? Czy ubezpieczyciele i bankowcy korzystają z technik design thinking przy projektowaniu innowacji i nowych produktów? Jak duży wpływ będą miały na upowszechnianie usług bankowych oraz bancassurance zmiany w bankowości: internet, mobilność i aplikacje finansowe na komórkę oraz tablety?
Na te oraz wiele innych pytań próbowali odpowiedzieć uczestnicy piątego już Forum Assistance. Oficjalnego otwarcia spotkania dokonali Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska oraz Dyrektor Związku Banków Polskich Norbert Jeziolowicz. Prezentację otwierającą przedstawił natomiast Prezes Związku Banków Polskich, Krzysztof Pietraszkiewicz, który przybliżył uczestnikom stan polskiego sektora bankowego, a także najważniejsze wyzwania stojące przed polskimi bankami w szczególności w odniesieniu do państw Unii Europejskiej.
Podczas V Forum Assistance goście po raz pierwszy mogli się także zapoznać z pełnymi wynikami III ogólnopolskiego Badania Assistance, które zaprezentował Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia, która przeprowadziła badanie. Tegoroczne wyniki wyraźnie pokazały, iż stopniowo rośnie zarówno liczba osób, które deklarują posiadanie assistance, jak i osób, które korzystają z posiadanych pakietów.
W kolejnej prezentacji Bartosz Sawicki z Banku Milllenium zaprezentował case study stworzonej z myślą o kobietach karty Impresja, która była w ostatnim roku jednym z najczęściej nagradzanych produktów bankowych. Jej sukces zagwarantował między innymi bogaty, dostosowany do indywidualnych potrzeb kobiet pakiet assistance stworzony wspólnie przez Millenium Bank i Europ Assistance Polska. Zawierał on szereg profilowanych usług – rozbudowany pakiet concierge, usługę osobistego terminarza i informowania o zbliżających się spotkaniach, czy wydarzeniach, infolinię medyczną i baby assistance.