Unilever kupił markę kosmetyczną Soraya

Drugi co do wielkości producent dóbr konsumpcyjnych przejmuje amerykańską firmę kosmetyczną Alberto Culver. W ten sposób Unilever staje się też właścicielem polskiej marki Soraya.

Informacja o przejęciu kontroli nad Alberto Culver przez holendersko-brytyjskiego giganta zelektryzowała inwestorów na londyńskiej giełdzie. Akcje Unilevera podrożały o 2,3 procent. Według danych za rok obrotowy, zakończony 30 czerwca 2010, roczna wartość sprzedaży Alberto Culver wynosi 1,6 mld dolarów, a zysk przed opodatkowaniem (EBIDTA) - ponad 250 mln dolarów.

Konsolidacja sprawi, że Unilever stanie światowym liderem na rynku odżywek do włosów, drugim producentem szamponów i trzecim - produktów do stylizacji włosów. Do jego portfolio trafią m.in. świetne spozycjonowane marki V05, TRESemme, Nexxus, St. Ives oraz Simple. Uzupełnią one dotychczasowe "hair-brandy" Unilevera, tj.: Dove, Clear i Sunsilk.

- Kosmetyki osobiste to dla Unilevera kategoria strategiczna, cechująca się bardzo dynamicznym wzrostem. 10 lat temu odpowiadała za 20 procent naszych obrotów. Silny wzrost doprowadził do tego, że dziś jest to ponad 30 procent, z mocną pozycją na wielu rynkach rozwijających się - powiedział Paul Polman, prezes koncernu.

Transakcja będzie miała też konsekwencje dla polskiego rynku kosmetycznego. Alberto Culver to właściciel szwedzkiej firmy Cederroth, która w 2000 r. kupiła 100 procent udziałów polskiej Sorai. Ta z kolei, produkuje i dystrybuuje w Polsce kosmetyki marki St. Ives, które należą do wachlarza Alberto Culver.

Autor: MJ

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.