Crowdfunding nad Wisłą wciąż rośnie – królują jednak akcje charytatywne, bo trudna sytuacja gospodarcza i szalejąca inflacja powstrzymują internautów od finansowania online nowych biznesów - podaje w środę "Rzeczpospolita".


Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, na platformie Zrzutka.pl dokonano właśnie okrągłej, 10-milionowej wpłaty. "W sumie ten najpopularniejszy portal zebrał już od 2014 r. łącznie ponad 800 mln zł. Eksperci mówią, że Polacy chętnie pomagają online – właśnie akcje charytatywne dominują w polskim crowdfundingu" - pisze dziennik.
Podkreśla przy tym, że bank rozbiły akcje związane z pomocą dla Ukrainy, które momentalnie stały się największymi zbiórkami w historii. "Pierwsze miejsce to zrzutka internautów na drona Bayraktar (25 mln zł), ale duże pieniądze przyciągnęły też akcje #RazemdlaUkrainy (4 mln zł) oraz Ukraine Emergency Aid (3 mln zł)" - informuje gazeta.
"W pierwszym miesiącu wojny zostało założonych aż ponad 9,5 tys. zrzutek dedykowanych bezpośredniej pomocy Ukrainie i Ukraińcom, na których organizatorzy zebrali łącznie blisko 40 mln zł" – mówi "Rz" Tomasz Chołast, członek zarządu Zrzutka.pl. "Zbiórki na tym portalu dla naszego wschodniego sąsiada stanowiły w sumie aż 46 proc. wszystkich zebranych na tej platformie pieniędzy w tym okresie" - dodaje. (PAP)
dka/ ok/

























































