REKLAMA

Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 75 zł

2021-05-10 10:34
publikacja
2021-05-10 10:34
Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 75 zł
Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 75 zł
fot. MOZCO Mateusz Szymanski / / Shutterstock

Analitycy Trigon DM, w raporcie z 26 kwietnia rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 75 zł, co daje 33 proc. potencjał wzrostu.

Raport wydano przy cenie 56,5 zł. W poniedziałek o godz. 10.15 kurs Allegro na GPW wynosi 54,023 zł.

"Nie obawiamy się, że efekt zeszłorocznej bazy znacząco spowolni wzrost penetracji e-commerce w Polsce w średnim terminie. Zmiany strukturalne mogą być o wiele szybsze niż zakładane w obecnych prognozach rynkowych, a Allegro mając prawie 40 proc. udziałów oferuje unikalną ekspozycję na cały rynek e-commerce. Zakładamy, że do 2025 roku penetracja e-commerce osiągnie w Polsce poziomy notowane w roku przed pandemią wśród liderów rynku takich jak Korea Płd., czy w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii. Szacujemy penetrację całego rynku w 2025 roku na 26 proc., a z wyłączeniem segmentu e-grocery na 42 proc. W rezultacie wartość rynku online w Polsce prezentowana w prospekcie emisyjnym Allegro w 2024 roku (118mld zł) zostanie naszym zdaniem osiągnięta już w 2022 roku" - napisano.

W prognozach analitycy zakładają, że CAGR ‘20-25 GMV (łączna wartość sprzedanych towarów ) Allegro bez "second-hand" wyniesie 21 proc., co będzie implikowało 40 proc. udział we wzroście segmentu e-commerce na przestrzeni tego okresu, pomimo ekspansji Amazona oraz 10 proc. udział w całym rynku detalicznym.

Przewidują również, że Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce i będzie miał 20 proc. udział w jego wzroście do 2025 roku. Porównanie wskaźnika wartości usług w Amazonie do GMV uzasadnia ich zdaniem prowadzone przez Allegro inwestycje.

"Case study Amazona daje potencjał do większej monetyzacji GMV w przypadku Allegro. W średnim okresie przychody Allegro z usług dla 3P mogą naszym zdaniem rosnąć szybciej niż GMV. Przykładem opłacalności inwestycji w logistykę jest wysoki wskaźnik wartości usług do GMV z marketplace w Amazonie. Stosunek przychodów Amazona związanych ze sprzedażą 3P do wartości GMV zewnętrznych sprzedawców oscylował w latach 2018-2020 w przedziale 26,7 proc. - 26,9 proc.. Oprócz tradycyjnej prowizji ze sprzedaży wartość ta obejmuje także opłaty za usługę fulfillment, koszty wysyłki i inne usługi dla merchantów. Także na rynku polskim prowizje Amazona nawet w czasowej promocji są istotnie wyższe od obecnych stawek w Allegro , a przeprowadzone przez nas badanie ofert obu platform wskazuje na tańszą ofertę w Allegro" - napisano.

Trigon DM szacuje, że Allegro na koniec 2021 roku będzie posiadało 4 mln użytkowników usługi Smart!. To w ich ocenie obecnie jeden z projektów o największej liczbie lojalnych klientów w Polsce, który Allegro może rozwijać wprowadzając nowe usługi lub potencjalnie podnieść cenę abonamentu.

Analitycy przewidują w I kw. 2021 roku wzrost GMV o 48 proc. r/r, wzrost przychodów marketplace o 57 proc. r/r, a łącznej wartości przychodów o 55 proc. r/r (wolniejsza dynamika porównywarki cen) i nadal bardzo szybkie tempo wzrostu EBITDA o 39 proc. r/r. Dopłaty merchantów w ramach dostaw objętych programem Smart! od stycznia przełożą się na spadek negatywnej dynamiki rentowności. Zakłada obniżenie marży EBITDA do 42 proc. z 47 proc. marży EBITDA w I kw. 2020 roku.

Ich prognozy na lata 2021-22 to wzrost przychodów o 33 proc. r/r w 2021 do 5,3 mld zł, co jest to powyżej górnej granicy konsensusu. Trigon DM sądzi, że prognozy będą rewidowane w górę w reakcji na szybszy niż oczekiwany wzrost rynku. Wzrost przychodów spowolni do 25 proc. r/r w 2022 w efekcie wysokiej bazy z zamknięciem handlu w pierwszej połowie tego roku oraz przyspieszy do 27 proc. r/r w 2023 roku.

W 2021 roku analitycy zakładają 19 proc. wzrostu skorygowanej EBITDA (wobec średnie kilkanaście procent według spółki), 21 proc. w 2022 oraz o 26 proc. w 2023 roku. Przyspieszenie wzrostu ma być efektem dźwigni operacyjnej, mniejszego przyrostu kosztów sprzedaży, w tym kosztów dostaw - pierwsze oszczędności z tytułu własnych automatów paczkowych.

Depesza jest skrótem rekomendacji. Pierwsza dystrybucja raportu, którego autorami są Dominik Niszcz i Grzegorz Kujawski, miała miejsce 26 kwietnia o godz. 7.45.

W załączniku do depeszy zamieszczamy plik PDF z wymaganymi prawem informacjami Trigon DM. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes

Do pobrania

39223433_ALE_20210426 disclaimer.pdfpdf
Tematy
Konto Firmowe i Karta przez rok za bezwarunkowe 0 zł

Konto Firmowe i Karta przez rok za bezwarunkowe 0 zł

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki