Strata netto BoomBitu w 2019 roku wyniosła 9,9 mln zł wobec 9 mln zł zysku przed rokiem - podała spółka w raporcie. W czwartym kwartale strata wyniosła 6,9 mln zł, na co wpłynął odpis aktualizujących wartość nakładów na prace rozwojowe w wysokości ok. 6 mln zł.


Przychody producenta gier w 2019 rok wzrosły do 49,7 mln zł, o 33 proc. rok do roku. W czwartym kwartale przychody wzrosły do 12,7 mln zł z 10,5 mln zł przed rokiem. Jak podawała grupa w kwietniu, przychody w pierwszym kwartale 2020 wzrosły do rekordowych 36,8 mln zł, dzięki większemu naciskowi na promocję prostszych gier mobilnych typu hypercasual.
W 2019 roku przychody z tzw. mikropłatności od graczy oraz sprzedaż cyfrowych kopii wyniosły 25,3 mln zł (51 proc. udziału w przychodach), natomiast przychody z reklam 22,7 mln zł (46 proc. udziału). Ze względu na większe zaangażowanie w rozwój gier hypercasual, struktura przychodowa w pierwszym kwartale 2020 roku zmieniła się znacząco – w tym okresie 83 proc. przychodów ze sprzedaży stanowiły przychody z reklam, a 17 proc. przychody z mikropłatności.
Przepływy pieniężne netto w czwartym kwartale były ujemne i wyniosły 4,2 mln zł, a przepływy operacyjne wyniosły minus 0,2 mln zł. Na koniec roku spółka dysponowała 3,5 mln zł środków pieniężnych.
W komunikacie prasowym spółka podała, że na koniec pierwszego kwartału zakończyła proces optymalizacji kosztowej. Firma podawała wcześniej, że do końca marca zredukuje zatrudnienie do ok. 170 osób, a nakłady na produkcję nowych gier nie będą przekraczać 4 mln zł kwartalnie.
kuc/ ana/