Skorygowana EBITDA Grupy Pracuj w trzecim kwartale 2025 r. wyniosła 97,4 mln zł, wobec 94,2 mln zł rok wcześniej - wynika z raportu spółki. Konsensus PAP Biznes zakładał 88 mln zł skorygowanej EBITDA.


Przychody wyniosły 205 mln zł i były o 1,7 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 201,5 mln zł. Przychody wzrosły 6,2 proc. rdr.
Zysk netto j.d. grupy Grupy Pracuj w III kwartale 2025 r. wzrósł do 64,7 mln zł z 60,3 mln zł rok wcześniej. Zysk okazał się być 5,5 proc. powyżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali, że wyniesie on 61,3 mln zł.
Raportowana EBITDA trzecim kwartale 2025 r. wyniosła ok. 92,9 mln zł, a skonsolidowany zysk netto 65,6 mln zł.
Narastająco, po trzech kwartałach 2025 r. przychody wyniosły 614,2 mln zł, zysk netto j.d. 184,2 mln zł, a skorygowana EBITDA 285,8 mln zł.
"Wszystkie biznesy Grupy Pracuj kontynuują wzrost pomimo spowolnienia na rynku rekrutacyjnym. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii. Skalowalne narzędzia e-commerce i rozwiązania samoobsługowe, wspierane inteligentnymi modelami ustalania cen, umożliwiają nam docieranie do coraz szerszej grupy klientów, powiększając nasz rynkowy zasięg. Z serwisu Pracuj.pl aktywnie korzysta już 61,5 tys. pracodawców" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Przemysław Gacek.
Przychody Grupy Pracuj z polskiego rynku w trzecim kwartale 2025 r, wyniosły 142,6 mln zł (+4,9 proc. rdr), a narastająco od początku roku do końca września sięgnęły 432,4 mln zł (+5,3 proc. rdr).
Większość przychodów Grupy Pracuj w Polsce generowana jest przez serwis Pracuj.pl. Jak podano, pomimo utrzymującego się umiarkowanego popytu na rynku pracy, liczba projektów rekrutacyjnych opublikowanych w tym serwisie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku zwiększyła się o 1,4 proc. rdr do 387 tys., przy wzroście średniej ceny projektów rekrutacyjnych o 1,9 proc. rdr.
Liczba pracodawców aktywnie korzystających z serwisu Pracuj.pl na koniec września 2025 r. sięgnęła rekordowego poziomu 61,5 tys. (+3 proc. rdr), z czego 2/3 to klienci korzystający z usług rekrutacyjnych w kanale e-commerce.
Jak poinformował członek zarządu i dyrektor operacyjny Rafał Nachyna, w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 r. kanał e-commerce odpowiadał za około 17 proc. wartości sprzedaży Pracuj.pl, natomiast ogłoszenia, których ceny ustalane były w czasie rzeczywistym przy wsparciu AI, wygenerowały około 13 mln zł sprzedaży.
"Wdrożone przez Pracuj.pl rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję wspierają także pracodawców w tworzeniu bardziej dopasowanych ogłoszeń oraz w efektywniejszym docieraniu do kandydatów. Około 10 proc. ogłoszeń opublikowanych w serwisie zawierało treści wygenerowane przez AI, a 6,5 proc. – rekomendacje poziomu wynagrodzeń" - napisano w komunikacie.
Wzrosła również liczba klientów korzystających z systemu do zarządzania rekrutacjami - eRecruiter. Na koniec września 2025 roku aktywnie korzystało z niego 2.270 pracodawców, o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesięczne powtarzalne przychody (MRR) osiągnięte przez eRecruiter wzrosły do 4,3 mln zł, tj. o 9,8 proc. rdr.
Z kolei Kadromierz, system do zarządzania harmonogramem pracy, przejęty przez Grupę Pracuj w marcu, odnotował wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) o 46 proc. rdr, do około 687 tys. zł we wrześniu 2025 r.
Przychody Grupy Pracuj z rynku ukraińskiego w trzecim kwartale tego roku wyniosły 16,7 mln zł (+22,3 proc. rdr), a narastająco od początku tego roku sięgnęły 46,5 mln zł (+20,5 proc. rdr).
"W trzecim kwartale tego roku liczba aplikacji w serwisie Robota.ua zwiększyła się o 19 proc. rdr, co jest szczególnie istotne w warunkach utrzymującego się niedoboru kandydatów na ukraińskim rynku pracy. Skuteczne działania marketingowe pozwoliły nam zbudować największą bazę aktywnych CV w Ukrainie. Równolegle Robota.ua rozwijała także kanał sprzedaży e-commerce, umożliwiający klientom samodzielny zakup usług rekrutacyjnych online. Rozbudowa kanału e-commerce i dalsza automatyzacja procesów są kluczowym elementem strategii poszerzania zasięgu i dywersyfikacji przychodów serwisu" – ocenił dyrektor operacyjny.
Łączna liczba projektów rekrutacyjnych opublikowanych w serwisie Robota.ua w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 r. sięgnęła 1.051,1 tys. i była o 4,8 proc. wyższa rdr, do czego przyczyniła się większa liczba projektów publikowanych w modelu freemium, służących m.in. wsparciu rządu oraz organizacji pozarządowych podczas intensyfikacji działań zbrojnych Rosji.
Liczba płatnych projektów rekrutacyjnych wyniosła 425,6 tys., co oznacza spadek o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Jednocześnie, dzięki wprowadzeniu nowych cenników na początku tego roku, w omawianym okresie średnia cena projektów rekrutacyjnych w hrywnach wzrosła o 36,4 proc. rdr, a po przeliczeniu na złote – o 24,7 proc. rdr.
Przychody z segmentu niemieckiego, drugiego największego rynku Grupy Pracuj pod względem osiąganych wyników, w trzecim kwartale 2025 r. wyniosły 45,6 mln zł (+5,4 proc. rdr), a narastająco w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 roku sięgnęły 135,3 mln zł (+1,5 proc. rdr). Obejmują one głównie przychody softgarden – systemu do zarządzania rekrutacjami (Talent Acquisition Suite), oferującego również usługę multipostingu, czyli zautomatyzowanej publikacji ofert pracy w wielu serwisach rekrutacyjnych.
Na koniec września z usług softgarden oferowanych w modelu SaaS aktywnie korzystało 1.878 firm, czyli o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesięczne powtarzalne przychody wzrosły o 11,3 proc. rdr do 8,4 mln zł.
Zdaniem prezesa, strategia powiększania zasięgu rynkowego nie tylko wzmacnia odporność grupy na cykle koniunkturalne, lecz buduje także przyszły potencjał.
"Rekordowo duża baza klientów działa jak dźwignia, zwiększająca przyspieszenie, gdy rynek ponownie się ożywi i wzrośnie aktywność rekrutacyjna. Pewne oznaki poprawy koniunktury gospodarczej widać już w Polsce i w Niemczech, ale na ich potwierdzenie trzeba jeszcze poczekać" - ocenił.
| Wyniki Grupy Pracuj w trzecim kwartale 2025 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników. Dane w mln zł | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 3Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2025 | rdr |
| Przychody | 205,0 | 201,5 | 1,7% | 6,2% | 0,3% | 614,2 | 5,4% |
| EBITDA skoryg. | 97,4 | 88,0 | 10,7% | 3,4% | 6,5% | 285,8 | 5,5% |
| EBIT | 82,9 | 76,9 | 7,8% | 2,6% | 1,7% | 248,4 | 6,5% |
| zysk netto j.d. | 64,7 | 61,3 | 5,5% | 7,3% | 18,0% | 184,2 | 15,7% |
| marża EBITDA skoryg. | 47,5% | 43,7% | 3,82 | -1,31 | 2,76 | 46,53% | 0,03 |
| marża EBIT | 40,4% | 38,2% | 2,29 | -1,44 | 0,54 | 40,44% | 0,39 |
| marża netto | 31,6% | 30,4% | 1,11 | 0,31 | 4,75 | 29,99% | 2,66 |
(PAP Biznes)
doa/



























































