Skonsolidowany zysk netto CCC za 2017 rok wyniósł 303 mln zł, mniej rdr o 4 proc. - podała spółka w komunikacie. EBITDA grupy wzrosła w 2017 roku o 12 proc. do 502 mln zł, a EBIT o 8,4 proc. do 405 mln zł. Według obliczeń PAP Biznes, zysk netto grupy w samym czwartym kwartale wyniósł 148,7 mln zł.
Przychody ze sprzedaży CCC wyniosły w 2017 roku 4.194 mln zł (+31,7 proc. rdr), w tym z kanału e-commerce 606 mln zł (+111 proc. rdr).
Konsensus PAP Biznes, obejmujący 5 prognoz, zakładał zysk netto CCC w 2017 roku na poziomie 327,8 mln zł, przychody na poziomie 4,174 mld zł, EBITDA na poziomie 550,4 mln zł i EBIT na poziomie 451 mln zł. W samym czwartym kwartale analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się zysku netto na poziomie 174,2 mln zł.
Zysk z działalności operacyjnej kanału e-commerce w całym 2017 roku wyniósł 88 mln zł (+72 proc. rdr), a EBITDA z kanału e-commerce 90 mln zł (+72 proc. rdr).
Zysk brutto CCC w 2017 roku wyniósł 341 mln zł (bez zmian rdr).
Grupa odnotowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 2.150 mln zł (+28 proc. rdr), w tym z kanału e-commerce 250 mln zł (+104 proc. rdr).
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu grupy CCC wyniosły 1.732 mln zł (+30 proc. rdr).
Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych wyniosło -13 mln zł wobec +26 mln zł w 2016 roku, w tym ujemne różnice kursowe -29 mln zł (dodatnie 13 mln zł w 2016 roku). Z kolei saldo przychodów i kosztów finansowych wyniosło -64 mln zł (-33 mln zł rok wcześniej), w tym różnice kursowe -18 mln zł (-2 mln zł w 2016 roku).
Zapasy grupy CCC miały wartość 1.418 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 37 proc. i spadek kdk o 6 proc.
Stan zobowiązań handlowych wyniósł 236 mln zł (+29 proc. rdr), a stan należności handlowych 96 mln zł (+4 proc. rdr).
Grupa miała na koniec roku 512 mln zł środków pieniężnych.
Zadłużenie netto wyniosło 405 mln zł, a wartość wskaźnika dług netto/EBITDA wyniosła 0,8 wobec 1,5 na koniec roku 2016.
Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej wyniosły +78 mln zł, z działalności finansowej wyniosły +515 mln zł, a z działalności inwestycyjnej -222 mln zł.
Łączna powierzchnia handlowa grupy na koniec grudnia 2017 roku wyniosła 536 tys. m kw., a liczba sklepów 925. Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniósł w 2017 roku 10,8 proc. licząc rok do roku. (PAP Biznes)
sar/ jtt/