Internetowe serwisy dla rodziców mają już 5 mln użytkowników, pięć razy więcej niż cztery lata temu, informuje "Dziennik Gazeta Prawna" w oparciu o raport instytutu badawczego Omikron "Opinie o serwisach parentingowych".
90 proc. rodzin robi za pomocą tych serwisów zakupy, wydając średnio 167 zł miesięcznie. Ten rynek wart jest już nawet 700 mln zł miesięcznie. W sieci rodzice szukają porad, towarów dla najmłodszych, wymieniają opinie o dzieciach.
W ślad za rosnącym zainteresowaniem tą tematyką dynamicznie przybywa serwisów dla rodziców. Jak wylicza Megapanel/PBI Gemius ich liczba wzrosła z 18 do 86. A internetowych sklepów z artykułami dla dzieci jest już blisko 700, czyli dwa razy więcej niż przed dwoma laty.
Ciekawe, że coraz częściej z takich serwisów zaczynaja korzystać kobiety, które nie mają dzieci i nawet nie są w ciąży, czyli są dopiero na etapie planowania dziecka, informuje Marcin Jarnicki z Omikronu. (PAP)
Komentuje Grzegorz Marynowicz Analityk Bankier.pl |
|
Dzieci to kolejny segment, który został zauważony przez przedsiębiorców działających w internecie. Rodzic to dobry klient, który w sieci kupuje ubranka, artykuły szkolne, ale również żywność. Internet pozwala rodzicom omówić codziennie problemy, zapytać o poradę, wymienić się doświadczeniami. Zdrowie, szkoła, moda, rozrywka, zabawki, to tylko niektóre tematy, z którymi rodzice siadają przed komputerem. Z biznesowego punktu widzenia coraz trudniej będzie na tym rynku zaistnieć bo konkurencja jest coraz większa. Na nowe portale społecznościowe, fora internetowe i e-sklepy miejsca jest coraz mniej. |
mp/
» E-commerce pod lupą, czyli jak zbudować sklep internetowy
» E-handel kusi - powstaje coraz więcej e-sklepów
» Oferta e-sklepów w modelu SaaS