Przedstawiamy pierwszy w Polsce poradnik dla menedżerów zarządzających relacjami inwestorskimi online - „Serwis na wagę złota”. Twórcą raportu jest agencja eFRESH, dwukrotny zdobywca pierwszego miejsca w konkursie Złota Strona Emitenta. Raport powstał we współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie, Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych, Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych oraz IAB Polska.
Celem raportu jest podnoszenie jakości serwisów relacji inwestorskich w Polsce. W wyniku analizy przeprowadzonej przez ekspertów agencji eFRESH wyłonione zostały elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania relacji inwestorskich online.
Cechy prawidłowo skonstruowanego serwisu relacji inwestorskich online | |
Szeroki zakres informacji | |
Szczegółowość informacji | |
Wiarygodność informacji | |
Aktualność informacji | |
Przejrzystość prezentowanych informacji | |
Spójność przekazywanych informacji | |
Dbanie o jednolity wizerunek spółki | |
Interaktywność | |
Zgodność z przepisami prawa | |
Stosowanie rozwiązań ułatwiających dostępność serwisu |
Źródło: http://www.poradnikri.pl/
Agencja eFRESH wraz z zaproszonymi do współpracy ekspertami wyłoniła także 10 błędów, które najczęściej występują na stronach spółek giełdowych. Za najbardziej rażące specjaliści uznali: błędy usability, ograniczanie informacji na stronie, niespójność graficzną, a także inne, bardziej techniczne braki, jak np. nieaktualne kalendarium, brak archiwalnych notowań giełdowych czy brak kontaktu do rzecznika prasowego.
W poradniku nie zabrakło również wskazówek, w jaki sposób opisane funkcjonalności wdrażać w praktyce. Eksperci eFRESH przygotowali zestaw dobrych praktyk stosowanych w istniejących serwisach RI - spełniających standardy GPW i zgodnych z 10 elementami efektywnych RI online. Przedstawione zostały także najlepsze praktyki zagraniczne, które są stosowane na całym świecie i często nagradzane w międzynarodowych konkursach.
„Mamy nadzieję, że raport ten zachęci osoby odpowiedzialne za relacje inwestorskie do gruntownego przeanalizowania sytuacji własnej spółki, doprowadzi do poprawienia błędów znajdujących się na stronie oraz do wprowadzenia licznych udogodnień, tak by serwis RI stanowił dla inwestorów źródło cennych informacji” - komentuje Jagoda Sielska, koordynator projektu, eFRESH.
Wśród ekspertów zaproszonych do współpracy znaleźli się m.in.:
- dr Mirosław Kachniewski, Prezes SEG,
- Agnieszka Gontarek, Dyrektor Działu Emitentów GPW,
- Piotr Borowski, Dyrektor Działu Relacji Inwestorskich i Analiz GPW,
- Jarosław Dominiak, Prezes Zarządu Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych,
- Jarosław Sobolewski, Dyrektor Generalny IAB Polska,
- Jarosław Ryba, Redaktor prowadzący Bankier.pl,
- dr Tomasz Sójka, Adwokat, Partner Zarządzający Sójka & Maciak Adwokaci.
Całość raportu jest dostępna na stronie: http://www.poradnikri.pl/
Autorem raportu jest eFRESH (www.efresh.com.pl) - agencja marketingu interaktywnego specjalizująca się od 2002 roku w tworzeniu kompleksowych strategii obecności marek w Internecie. Najważniejsi Klienci eFRESH to: NESTLÉ FITNESS, Amica, Grupa Kapitałowa PBG, Eurocash, Komputronik, BCC, Pearson, Publicat oraz Travelplanet S.A. Serwisy internetowe eFRESH tworzone dla spółek giełdowych zostały trzykrotnie wyróżnione w konkursie „Złota Strona Emitenta”, w tym dwukrotnie za zajęcie I miejsca dla strony www.pbg-sa.pl w kategorii „Spółki WIG20”. W roku 2012 firma otrzymała nagrodę Poznański Lider Przedsiębiorczości.
Partnerzy raportu
Dodatkowych informacji udziela Jagoda Sielska, PR & Marketing Manager, eFresh, e-mail: jsielska@fresh.com.pl, tel. 697 894 345.