Przychody ze sprzedaży gry "Wiedźmin 3" na portalu Steam przekroczyły 50 mln USD od października 2018 roku. W związku z przekroczeniem tego progu, CD Projekt otrzymuje obecnie 80 proc. przychodów ze sprzedaży gry, wcześniej było to 75 proc. - podał dział relacji inwestorskich CD Projektu na Twitterze.


The accumulated revenue from sales of The Witcher 3 on @Steam platform for the period of time between October 1st 2018 and today has exceeded 50M USD. As a result, we are now getting 80% on any subsequent sales of TW3 on Steam.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) February 20, 2020
Thank you all for your support! pic.twitter.com/JgNgrrI5h0
Trzecia część trylogii "Wiedźmin" CD Projektu zadebiutowała na komputerach PC i konsolach w maju 2015 roku.
W grudniu na platformę Netflix trafił pierwszy sezon serialu fantasy "Wiedźmin", którego sukces przełożył się na wzrost sprzedaży gier CD Projektu, opowiadających o przygodach tej samej postaci. Gra "Wiedźmin 3" po debiucie serialu wróciła na pierwsze miejsce bestsellerów na Steam, a CD Projekt podał 30 grudnia, że tytuł osiągnął rekordową liczbę graczy na Steamie - jednocześnie grało 93,8 tys. osób, więcej niż w okresie bezpośrednio po premierze gry w 2015 roku. Według portalu SteamDB, monitorującego liczbę graczy na Steam, kolejny rekord padł 5 stycznia, kiedy jednocześnie w "Wiedźmina 3" grało 103,3 tys. osób.
Steam to największa platforma dystrybucji cyfrowej gier na komputery PC. Pod koniec 2018 roku portal ogłosił, że po przekroczeniu przez grę 10 mln USD przychodów (liczonej od 1 października 2018 roku) będzie pobierał niższą prowizję za jej dalszą dystrybucję - 25 proc. zamiast wcześniejszych 30 proc. Po przekroczeniu progu 50 mln USD sprzedaży prowizja Steam spada do 20 proc. (PAP Biznes)
kuc/ asa/