REKLAMA

Polacy oszaleli na punkcie swoich zwierzaków. Kto chce na tym zarobić? [Podcast]

2021-09-11 06:00
publikacja
2021-09-11 06:00
Polacy oszaleli na punkcie swoich zwierzaków. Kto chce na tym zarobić? [Podcast]
Polacy oszaleli na punkcie swoich zwierzaków. Kto chce na tym zarobić? [Podcast]
fot. Jus_Ol / / Shutterstock

Pieskie życie wcale nie jest takie pieskie. Przynajmniej w miastach: spa, fryzjerzy, wybiegi, hotele, miski w restauracjach. Zmieniło się traktowanie zwierząt – dziś koty i psy są członkami naszych rodzin. Dbamy o nie lepiej niż kiedyś, a one żyją dłużej – także dlatego, że lepsza jest diagnostyka i lepsze leki. Jak wygląda pieskie życie, kto uwierzył, że może być jeszcze lepsze, a przy okazji chce na tym zarobić?

 

Nie mamy wielkich polskich firm farmaceutycznych z własnymi lekami, w Polsce produkuje się generyki. Ale może z lekami dla zwierząt będzie inaczej? Może będziemy mieć polskiego producenta, którego leki będą stosowane na całym świecie? Kilka firm próbuje, a np. Bioceltix pracuje nad lekami biologicznymi opartymi o komórki macierzyste. Dr inż. Paweł Wielgus, członek zarządu firmy, opowiada, co mają leczyć te, nad którymi prace są najbardziej zaawansowane.

Rozmawiamy też o czymś przyjemnym, czyli o jedzeniu, które jest, uwaga, cytuję ze strony firmy: psiepyszne. Mowa o rodzinnym startupie PsiBufet, który zebrał od inwestorów ładne kilka milionów złotych. Dziś ma 3 tys. klientów i ponad pół miliona złotych miesięcznych przychodów. Ale w porównaniu z gigantami to niewiele. Piotr Wawrysiuk, współzałożyciel i prezes firmy, twierdzi jednak, że PsiBufet podbiera klientów dużym koncernom i tak mocno wierzy w swoją firmę, że chce w niej pracować do emerytury. Przyznacie, że nie jest to popularna postawa wśród młodych ludzi. Żeby zrozumieć, jak to możliwe, trzeba poznać historię firmy.

W PsiBufet uwierzył brytyjski producent świeżej karmy. W rynek weterynaryjny uwierzyły fundusze Cornerstone i Oaktree, które chcą przeznaczyć 100 mln EUR na stworzenie składającej się z 200 podmiotów sieci Luxvet24. Chętnych na konsolidację rynku jest więcej. Opowiada o tym Marcin Halicki, prezes Luxvet24, który był współtwórcą Luxmedu.

Prezes Luxvet24 powiedział, dlaczego przychodniom weterynaryjnym opłaca się przyłączyć do sieci. Marta Pasikowska, lekarz weterynarii z wrocławskiej przychodni Viva, mówi, dlaczego wcale tak mocno się nie pali do oddania kliniki w ręce inwestora. Opowiada też, jak kosztowne jest założenie przychodni weterynaryjnej.

Jest też trochę psichologii. Dr Michał P. Pręgowski z wydziału administracji i nauk społecznych Politechniki Warszawskiej, współautor książki „Pies też człowiek. Relacje ludzi i psów we współczesnej Polsce“ opowiada, jak się zmienia postrzeganie zwierząt, kiedy ma się własnego pupila.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Źródło:
Tematy

Znajdź dla siebie najlepsze konto premium!

Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
daniel_1
Jeżeli widzę taki nagłówek:
"Polacy oszaleli na punkcie swoich zwierzaków. Kto chce na tym zarobić? "
To ze smutkiem muszę stwierdzić, że pomysłowość "otępiaczy" społeczeństwa sięga niebezpiecznej granicy, którą wyznacza podstawowe wykształcenie w programie szkolnictwa XIX w. w polskich
Jeżeli widzę taki nagłówek:
"Polacy oszaleli na punkcie swoich zwierzaków. Kto chce na tym zarobić? "
To ze smutkiem muszę stwierdzić, że pomysłowość "otępiaczy" społeczeństwa sięga niebezpiecznej granicy, którą wyznacza podstawowe wykształcenie w programie szkolnictwa XIX w. w polskich szkołach.
W przeciwnym razie taki nagłówek nie miałby racji bytu w myślącym społeczeństwie.
grzegorzkubik
Widać jak kraj się bogaci. Stać nas na wyżywienie siebie i swoich domowych zwierząt.
kozey
Cala warszawka to są małe psy i duże samochody.
marekpoznan
Chyba Szczury... korpoSzczury.

Powiązane: Ochrona zwierząt

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki