Polacy blokują prawie co drugą reklamę w sieci

Ponad 22 mld dol. straciły w ubiegłym roku firmy na całym świecie z powodu blokowania reklam internetowych. Liderami pod tym względem okazują się Polacy - polski internauta blokuje prawie co drugą reklamę w sieci. Co powinni robić wydawcy internetowi i reklamodawcy, aby nie drażnić odbiorców swoimi banerami ani nie zachęcać ich do instalacji oprogramowania blokującego reklamy?

Co miesiąc na komputerze użytkownika wyświetla się ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Sprawia to, że jest on mocno poirytowany tą reklamą. Jej skuteczność z roku na rok spada - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Bartosz Wieczorek, dyrektor rozwoju biznesu z firmy Cloud Technologies. To właśnie reklama masowa powoduje, że internauci coraz częściej instalują na swoich urządzeniach oprogramowanie blokujące banery reklamowe.

Aby temu przeciwdziałać, wydawcy internetowi i reklamodawcy powinni posiłkować się wiedzą o zainteresowaniach, zachowaniach, wieku czy intencjach zakupowych użytkowników sieci i kierować do nich reklamy spersonalizowane. W tym celu warto wykorzystywać big data.

Co ciekawe, na rynku jest już dostępne oprogramowanie, które pozwala na omijanie programów blokujących wyświetlanie banerów i umożliwia docieranie do odbiorców z reklamami targetowanymi.

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 ~lkjlkj

bo polacy nie chca już tylu reklam

! Odpowiedz
0 0 ~endi

Muszę wszystkich poniżej wyprowadzić z błędu , firmy rozsyłające reklamy zarabiają zarówno na tych reklamach które przeczytamy jak i na tych których nie czytamy , tylko troszkę mniej

! Odpowiedz
1 1 ~Tracker

Mi nie przeszkadzaja tak bardzo reklamy jak tracking. Nie chce aby jakies tam firmy sledzily moje zachowanie w internecie.

! Odpowiedz
0 0 ~rgr

i tak Cię śledzą - obejrzyj to i zbieraj szczeke z podłogi
https://www.youtube.com/watch?v=dNZrq2iK87k

! Odpowiedz
0 3 ~milka

personalizacja - czyli zamiast 1700 bezsensownych reklam, bedziesz czlowieku ogladal 1700 reklam ktore nam sie wydaje ze cie interesuja. nie ma zmiluj sie. swoje i tak musisz obejrzec.

uzytkownik jest poirytowany reklama na reklamie, wyskakujaca z kazdego miejsca, itd, ale coz to, jak nie poda swoich preferencji i nie bedziemy mogli mu wmusic reklam personalizowanych to i tak sa juz programy ktore omijaja blokowanie reklam. taki jest przekaz. reklame i tak ci wcisniemy, czy chcesz czy nie.
wystarczy sobie przejrzec strony www, i zobaczyc jak reklamy zabieraja 90%powierzchni strony. CZAS SIE OPAMIETAC.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 8 ~flc

Rozwiązanie jest banalnie proste. Trzeba płacić za oglądanie reklam i będzie po sprawie.

! Odpowiedz
0 31 ~silvio_gesell

"Ponad 22 mld dol. straciły w ubiegłym roku firmy na całym świecie z powodu blokowania reklam internetowych." Stracić to można coś co się miało. Więc nie "straciły" tylko "nie zarobiły".

! Odpowiedz
1 6 ~Mefisto

Nie rozumiesz, że to jest zabieg populistyczny? Możesz powiedzieć "Polityk XYZ utracił poparcie wśród wyborców z powodu XXX", ale możesz też przerzucić negatywny wydźwięk na drugą stronę i napisać "Polityk XYZ doznał politycznego linczu z rąk własnych wyborców z powodu XXX".

! Odpowiedz
0 6 ~autor

Dokładnie to samo pomyślałem. Czasem poziom tych tekstów mnie załamuje.

! Odpowiedz
1 4 ~silvio_gesell odpowiada ~Mefisto

Nie ma czegoś takiego jak "utracone korzyści", bo odpowiedź na pytanie "co by było gdyby" jest fundamentalnie niezdefiniowana na poziomie mechaniki kwantowej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Counterfactual_definiteness

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% XII 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% XII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,8% XII 2019

Znajdź profil