REKLAMA

PZU uprości ofertę produktową, zacieśni współpracę z Aliorem i Pekao

2018-01-09 20:22
publikacja
2018-01-09 20:22

PZU planuje uproszczenie oferty produktowej i uniwersalizację sieci sprzedaży, zakłada też zacieśnienie współpracy z Alior Bankiem i Pekao SA. PZU utrzyma politykę kapitałową i dywidendową – poinformowało we wtorek PZU w aktualizacji strategii do 2020 roku.

fot. Marek Wiśniewski / / FORUM

"Chcemy stać się +mistrzami+ danych, to być może jest największy niewykorzystany potencjał grupy (…) chcemy zwiększyć współpracę wszystkich jednostek w ramach grupy PZU" – powiedział podczas prezentacji strategii Paweł Surówka, prezes PZU SA.

"(...) przede wszystkim chcemy zmienić relacje z klientami - nie chcemy mówić o produktach, a chcemy mówić o jego potrzebach” – dodał.

PZU podało, że planuje pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków.

Wskaźnik mieszany spaść ma do 92 proc. z 95 proc. w 2016 r., a wskaźnik kosztów administracyjnych do 6,5 proc. z 8 proc.

Tomasz Kulik, CFO grupy PZU poinformował, że aktualizacja strategii pozostaje bez wpływu na przedstawioną wcześniej politykę kapitałową i dywidendową ubezpieczyciela.

"Nie zmieniamy nic, jeśli chodzi o założenia polityki kapitałowej. Strategia będzie realizowana przy dzisiejszej polityce dywidendowej zakładającej wypłacanie do 80 proc. skonsolidowanego zysku PZU” – powiedział Kulik.

PZU podało, że do 2020 roku osiągnie co najmniej 300 mld zł aktywów w segmencie bankowym, a wynik finansowy netto tego segmentu będzie kontrybuował do wyniku grupy PZU na poziomie co najmniej 900 mln zł.

"Przedstawione założenia odnoszą się do segmentu bankowego w Grupie PZU niezależnie od modelu współpracy między bankami w Grupie” – podało PZU.

W październiku 2017 r. Pekao i Alior Bank informowały, że przeanalizują możliwości współpracy. W tym celu banki podpisały list intencyjny dotyczący wstępnych analiz wykonalności ich potencjalnej współpracy lub połączenia obu podmiotów.

PZU poinformowało we wtorek, że potencjalne scenariusze współpracy między bankami będą ocenianie w kontekście ich kontrybucji do celów grupy PZU.

Do inicjatyw z nowej strategii PZU wymienia także m.in.: „radykalne” uproszczenie oferty produktowej i uniwersalizację sieci sprzedaży, inwestycje w integrację baz danych, która zapewnić ma pełny obraz klienta, cross-selling oraz program lojalnościowy i odmłodzenie bazy klientów.

PZU planuje, że docelowo będzie miał 5 tys. uniwersalnych sprzedawców w ramach sieci własnej (ok. 50 proc. sprzedawców). Sprzedawcy ci mają oferować produkty co najmniej 3 spośród 5 linii biznesowych (ubezpieczenia majątkowe, upieczenia na życie, opieka medyczna, produkty inwestycyjne, produkty bankowe). (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki