PZU uprości ofertę produktową, zacieśni współpracę z Aliorem i Pekao

PZU planuje uproszczenie oferty produktowej i uniwersalizację sieci sprzedaży, zakłada też zacieśnienie współpracy z Alior Bankiem i Pekao SA. PZU utrzyma politykę kapitałową i dywidendową – poinformowało we wtorek PZU w aktualizacji strategii do 2020 roku.

(fot. Marek Wiśniewski / FORUM)

"Chcemy stać się +mistrzami+ danych, to być może jest największy niewykorzystany potencjał grupy (…) chcemy zwiększyć współpracę wszystkich jednostek w ramach grupy PZU" – powiedział podczas prezentacji strategii Paweł Surówka, prezes PZU SA.

"(...) przede wszystkim chcemy zmienić relacje z klientami - nie chcemy mówić o produktach, a chcemy mówić o jego potrzebach” – dodał.

PZU podało, że planuje pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków.

Wskaźnik mieszany spaść ma do 92 proc. z 95 proc. w 2016 r., a wskaźnik kosztów administracyjnych do 6,5 proc. z 8 proc.

Tomasz Kulik, CFO grupy PZU poinformował, że aktualizacja strategii pozostaje bez wpływu na przedstawioną wcześniej politykę kapitałową i dywidendową ubezpieczyciela.

"Nie zmieniamy nic, jeśli chodzi o założenia polityki kapitałowej. Strategia będzie realizowana przy dzisiejszej polityce dywidendowej zakładającej wypłacanie do 80 proc. skonsolidowanego zysku PZU” – powiedział Kulik.

PZU podało, że do 2020 roku osiągnie co najmniej 300 mld zł aktywów w segmencie bankowym, a wynik finansowy netto tego segmentu będzie kontrybuował do wyniku grupy PZU na poziomie co najmniej 900 mln zł.

"Przedstawione założenia odnoszą się do segmentu bankowego w Grupie PZU niezależnie od modelu współpracy między bankami w Grupie” – podało PZU.

W październiku 2017 r. Pekao i Alior Bank informowały, że przeanalizują możliwości współpracy. W tym celu banki podpisały list intencyjny dotyczący wstępnych analiz wykonalności ich potencjalnej współpracy lub połączenia obu podmiotów.

PZU poinformowało we wtorek, że potencjalne scenariusze współpracy między bankami będą ocenianie w kontekście ich kontrybucji do celów grupy PZU.

Do inicjatyw z nowej strategii PZU wymienia także m.in.: „radykalne” uproszczenie oferty produktowej i uniwersalizację sieci sprzedaży, inwestycje w integrację baz danych, która zapewnić ma pełny obraz klienta, cross-selling oraz program lojalnościowy i odmłodzenie bazy klientów.

PZU planuje, że docelowo będzie miał 5 tys. uniwersalnych sprzedawców w ramach sieci własnej (ok. 50 proc. sprzedawców). Sprzedawcy ci mają oferować produkty co najmniej 3 spośród 5 linii biznesowych (ubezpieczenia majątkowe, upieczenia na życie, opieka medyczna, produkty inwestycyjne, produkty bankowe). (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
PZU 1,17% 41,36
2018-11-14 17:00:00
WIG 0,38% 56 865,17
2018-11-14 17:05:00
WIG20 0,63% 2 231,90
2018-11-14 17:05:00
WIG30 0,59% 2 531,67
2018-11-14 17:15:00
MWIG40 -0,29% 3 879,22
2018-11-14 17:15:00
DAX -0,52% 11 412,53
2018-11-14 17:35:00
NASDAQ -0,90% 7 136,39
2018-11-14 22:02:00
SP500 -0,76% 2 701,58
2018-11-14 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl