REKLAMA

PARP: Blisko 70 mln zł przyznano 295 firmom na promocję produktów i usług

2021-07-06 11:02
publikacja
2021-07-06 11:02

Blisko 70 mln zł przyznano 295 firmom na promocję produktów i usług w ramach konkursu „Go to Brand – EXPO 2020” - poinformowała we wtorek Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Firmy mogą przeznaczyć wsparcie m.in. na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych.

PARP: Blisko 70 mln zł przyznano 295 firmom na promocję produktów i usług
PARP: Blisko 70 mln zł przyznano 295 firmom na promocję produktów i usług
fot. Lipik Stock Media / / Shutterstock

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła wyniki konkursu „Go to Brand – EXPO 2020”. Przedsiębiorcy złożyli łącznie 454 wnioski o dofinansowanie na blisko 111 mln zł. "Pozytywnie oceniono projekty 295 firm, którym przyznano niemal 69 mln zł" - wskazała PARP we wtorkowej informacji.

Jak wyjaśniono, dofinansowanie w ramach „Go to Brand” otrzymają projekty, których celem jest promocja tzw. marek produktowych (wyrobów/usług) nie tylko w trakcie wydarzeń organizowanych podczas Światowej Wystawy EXPO w Dubaju. W programie promocji opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii są też wydarzenia zaplanowane w okresie poprzedzającym EXPO 2020 i po jego zakończeniu. "Wydarzenia targowe w programie obejmują kilkanaście branż i sektorów gospodarki, takich jak: biotechnologia i farmaceutyki, budownictwo, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda i kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie rekreacyjne, żywność, sprzęt medyczny, meble, usługi prozdrowotne oraz energetyka, ochrona środowiska, jeździectwo i hodowla koni" - wymieniono.

Cytowany w informacji dyrektor departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP Arkadiusz Dewódzki powiedział, że firmy mogą przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020. "Pozyskane środki mogą posłużyć do sfinansowania kosztów usług doradczych w zakresie przygotowania wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej, tj. Arabii Saudyjskiej, Bahrajnu, Kataru, Kuwejtu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich – dodał.

Po wsparcie z programu sięgnęły 454 firmy, w tym 132 z województwa mazowieckiego. Najwięcej wniosków złożyły mikrofirmy – 285. 120 aplikacji pochodziło od firm małych, a 49 przedsiębiorstw średniej wielkości. "Budżet konkursu, pierwotnie zaplanowany na 50 mln zł, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, finalnie został zwiększony do 70 mln zł" - wskazano.

Firmy mogły uzyskać maksymalnie 455 tys. 650 zł, przy wymaganym minimalnym wkładzie własnym wynoszącym 15 proc. wartości kosztów kwalifikowanych projektu. Maksymalna wartość zgłaszanego do konkursu projektu to 1 mln zł. Konkurs jest finansowany ze środków unijnych w ramach Programu Inteligentny Rozwój. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ je/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki