REKLAMA

Oponeo.pl chce utrzymać w 2019 r. kilkunastoprocentowy wzrost przychodów

2019-04-05 11:30
publikacja
2019-04-05 11:30

Oponeo. pl planuje utrzymanie w 2019 roku kilkunastoprocentowego wzrostu przychodów, po zwyżce sprzedaży grupy o 19 proc. w 2018 roku. Wzrost marży brutto na sprzedaży ma sięgnąć 0,5-1 proc. po jej zwiększeniu o 0,7 p.p. do 19,2 proc. w ubiegłym roku – poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes firmy Dariusz Topolewski.

"Obecnie skupiamy się na zwiększaniu skali działalności i przychodów. Jesteśmy świadomi tego, że ugruntowanie pozycji lidera na polskim rynku teraz będzie skutkowało jeszcze lepszymi wynikami finansowymi w przyszłości. Rynek e – commerce dynamicznie rośnie. Polacy polubili zakupy opon przez internet. Priorytetem dla nas jest więc zdobywanie rynku i zwiększanie sprzedaży. W 2019 roku chcielibyśmy utrzymać kilkunastoprocentowy wzrost przychodów" - powiedział prezes.

W 2018 roku skonsolidowane przychody Oponeo. pl zwiększyły się o 19 proc. do 843 mln zł. Na sprzedaż krajową przypadło 660,4 mln zł, co oznacza wzrost o 18,6 proc. Przychody z działalności zagranicznej zwiększyły się o 20,2 proc. do 182,6 mln zł.

Według Topolewskiego niekorzystny wpływ na wyniki grupy w 2019 roku może mieć twardy brexit.

"Mamy kilkadziesiąt mln zł sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Jeśli dojdzie do tzw. twardego brexitu, nasza sprzedaż na tym rynku może się skurczyć o ok. 2/3. Jest to najczarniejszy scenariusz, który mamy nadzieję - w świetle bieżących informacji - jest mało prawdopodobny" - powiedział.

W ocenie prezesa wzrost skali działalności grupy w 2019 roku pozwoli na uzyskanie lepszych warunków finansowych u producentów opon, co przełoży się na dalszy wzrost marży brutto na sprzedaży.

"Wzrost marży brutto w przedziale-0,5-1 punktu procentowego powinien być możliwy. Wzrost naszej skali pomoże w uzyskaniu tej zwyżki marży, gdyż będziemy w stanie uzyskać lepsze warunki finansowe u producentów opon" - powiedział.

"Należy pamiętać, że kanał internetowy to nie tylko sprzedaż, ale także wielka ekspozycja produktów. Co piąty odwiedzający naszą stronę kupuje opony, pozostali są procesie poszukiwania opon. Dobra ekspozycja na naszej stronie ma też wpływ na rynek offline, a także skala naszej działalności przyczynia się do pozyskiwania lepszych warunków zakupu od producentów" - dodał.

W 2018 roku marża zwiększyła się o 0,7 punktu proc. do 19,2 proc.

Topolewski poinformował, że Oponeo. pl rozważa uruchomienie nowego projektu w e-commerce.

"Rozważamy z firmą Volcano uruchomienie specjalistycznego internetowego projektu odzieżowego, który od razu wykorzystałby nasze polskie i międzynarodowe doświadczenia. W tym roku losy tego projektu się wyjaśnią" - powiedział.

W skład grupy wchodzi spółka Dadelo, która prowadzi internetowy sklep rowerowy. Prezes podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi ewentualnego wprowadzenia Dadelo na GPW.

"Spółka jeszcze nie jest rentowna, ale breakeven powinien nastąpić w ciągu dwóch - trzech lat. Wówczas może nastąpić wprowadzenie tej spółki na GPW. Obecnie obroty Dadelo wynoszą 30 mln zł" - powiedział.

W ubiegłym roku Oponeo. pl wydało 14,2 mln zł na inwestycje w powiększenie powierzchni magazynowej i biurowej.

"W 2018 roku znacząco zwiększyliśmy przestrzeń magazynową i niemal trzykrotnie powiększyliśmy przestrzeń biurową, co pozwala na dynamiczny rozwój" - powiedział Topolewski.

W 2018 roku grupa sprzedała 3,3 mln sztuk opon, co oznacza wzrost o 17,9 proc. Oponeo. pl współpracuje obecnie z ponad 1.000 serwisami w całej Polsce.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki