

Liczba wizyt w centrach handlowych w grudniu 2021 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku spadła o 37 proc. - poinformował w komunikacie prasowym Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
"W naszych podsumowaniach odnosimy się cały czas do roku 2019, który był ostatnim stabilnym dla handlu w centrach handlowych przed pandemią. Podsumowaliśmy grudzień 2021 roku, który wydawał się całkiem obiecujący. Tymczasem różnica w liczbie wizyt w grudniu 2021 do grudnia 2019 wyniosła -37 proc., a różnica w liczbie unikalnych klientów w grudniu 2021 do grudnia 2019 wyniosła -42 proc." – ocenił zarząd ZPPHiU.
Jak podano, zaledwie dwa centra handlowe w Polsce z ponad 120 obserwowanych osiągnęły w grudniu wynik wyższy niż w 2019 roku.
ZPPHiU wskazuje, że po grudniowych przedświątecznych zakupach w styczniu odwiedzalność jest jeszcze niższa.
"Od początku stycznia 2022 roku ponownie obserwujemy jeszcze bardziej dotkliwy spadek odwiedzin w naszych sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych. W sklepach Tatuum to ponad 40 proc. mniej trafiku niż przed pandemią" – powiedział, cytowany w komunikacie, Paweł Kapłon, przewodniczący rady nadzorczej Tatuum, członek zarządu ZPPHiU.

Poradnik
10 sprawdzonych sposobów, jak polepszyć zdolność kredytową
Pobierz poradnik bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
Dodał, że jednocześnie rosną praktycznie wszystkie koszty przedsiębiorców korzystających z przestrzeni handlowej w centrach handlowych, w tym koszty wynagrodzeń, koszty mediów oraz eksploatacji powierzchni, czy też koszty transportu towarów.
"Wymaga to od nas przedefiniowania współpracy z wieloma wynajmującymi, a ten proces jest powolny i niestety nie nadąża za zmianami zachowań klientów" – powiedział Kapłon.
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 200 tysięcy pracowników. (PAP Biznes)
pel/ asa/