REKLAMA

Nowe produkty w sklepach będą droższe

2010-12-30 07:00
publikacja
2010-12-30 07:00
Mimo podwyżki stawki VAT od nowego roku, sieci handlowe nie podniosą od 1 stycznia wszystkich cen o 1 procent - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Część sieci uznała, że taniej będzie zachować stare ceny, niż zmieniać metki na tysiącach produktów. Straty odbiją sobie na nowych towarach - i podwyżki będą wyższe niż o 1 procent.

Daniel Prałat, dyrektor generalny sieci Intermarche tłumaczy gazecie, że ta decyzja jest efektem kalkulacji finansowych. Na dostosowanie się do nowych przepisów jego sieć musiałaby jednorazowo przeznaczyć 500 tysięcy złotych.

Na podobny krok zdecydowały się Ikea oraz Tesco. Niewykluczone, że nie podrożeje sprzęt AGD i RTV. Dwie największe sieci na tym rynku, Media Markt i Saturn, negocują z producentami utrzymanie obecnych cen.

Stare ceny będą obowiązywać do wyczerpania obecnych zapasów. Wraz z napływem nowych partii towarów zaczną się podwyżki. Podyktowane także wzrostem cen prądu, paliw, gazu, kosztów pracy, a także surowców takich jak bawełna, metale czy kawa. Ceny bawełny i kawy już osiągają na światowych giełdach rekordowa stawki.

Więcej na ten temat w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/mf/ab



Źródło:IAR
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~utyjfgj
NAGANIAMY !!!!!!!!!!!!!!1

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki