Mirbud najlepszy w przetargu na fragment A1 Bełchatów-Kamieńsk

GDDKiA podjęła drugą próbę rozstrzygnięcia problematycznego przetargu na budowę brakującego odcinka autostrady A1 między Bełchatowem a Kamieńskiem. Wygrał Mirbud, który kontrakt mógł zgarnąć już wcześniej. Teraz udało mu się jednak uzyskać dużo korzystniejsze warunki.

Mirbud najlepszy w przetargu na fragment A1 Bełchatów-Kamieńsk
Mirbud najlepszy w przetargu na fragment A1 Bełchatów-Kamieńsk (fot. Szymon Laszewski / FORUM)

Oferta Mirbudu o wartości 857 mln zł brutto została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - podała spółka w komunikacie. Zamówienie dotyczy prac przy budowie autostrady A1.

Wykonawca ma zaprojektować i wybudować odcinek od Tuszyna do granicy województw łódzkiego i śląskiego oraz odcinek od węzła Bełchatów do węzła Kamieńsk. Oferta złożona przez Mirbud spełniła wszystkie wymagania określone przez zamawiającego i uzyskała najwyższą liczbę punktów.

Warto dodać, że to drugie podejście GDDKiA do wyłonienia wykonawcy tego odcinka. W pierwszy przetargu najlepszy był Budimex, spółka ostatecznie jednak nie podjęła się realizacji. Wówczas kontrakt mógł przejąć drugi Mirbud, spółka wtedy jednak także zrezygnowała. Ostatecznie jednak kontrakt i tak trafił do Mirbudu. Warto jednak zauważyć, że wówczas grupa proponowała budowę za 678 mln zł, teraz zaś ma zgarnąć 857 mln zł. Różnice te to przede wszystkim efekt mocnego wzrostu kosztów w sektorze budowlanym. To była przyczyna niepowodzenia pierwszego przetargu, to także przyczyna podniesienia ceny przez Mirbud w drugim. Jak widać i tak wystarczyło.

Mirbud najlepszy w przetargu na fragment A1 Bełchatów-Kamieńsk
Mirbud najlepszy w przetargu na fragment A1 Bełchatów-Kamieńsk (Bankier.pl)

We wtorek akcje Mirbudu są jednymi z najmocniejszych na warszawskiej giełdzie. Około południa drożały one przeszło 10 proc. Jednocześnie dzięki tym wzrostom Mirbud znalazł się na poziomach najwyższych od maja 2018 roku.

W raporcie za trzeci kwartał 2018 roku Mirbud podał, że portfel zamówień spółki na lata 2019-2020 ma wartość ok. 900 mln zł. Po trzech kwartałach 2018 roku przychody Mirbudu wyniosły 805,9 mln zł i były o 39 proc. wyższe niż przed rokiem.

Adam Torchała/PAP Biznes

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
15 8 cyklonb

To głupota demontować starą dobrą dwujezdniową drogę budowaną jako autostrada, na odcinku Mirbudu brakuje tylko jednego węzła i 5 wiaduktów nad autostradą (te pod autostradą są bezkolizyjne od początku). W tych kosztach 850 mln to chyba ze 200 mln kosztuje rozbiórka i utylizacja dotychczasowej "Gierkówki". Należało albo dobudować brakujące wiadukty albo wybudować nową autostradę z boku istniejącej w odległości 10 km Częstochowa do 25 km Łódź w przybliżonym przebiegu do projektowanej przed wojną autostrady Katowice Gdynia (projekt obowiązywał do lat 1956/68.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
MIRBUD -0,93% 1,07
2019-06-17 17:00:00
WIG -0,40% 58 857,01
2019-06-17 17:05:00
WIG20 -0,43% 2 276,60
2019-06-17 17:05:00
WIG30 -0,53% 2 615,33
2019-06-17 17:15:00
MWIG40 -0,55% 4 010,87
2019-06-17 17:15:00
DAX -0,09% 12 085,82
2019-06-17 17:37:00
NASDAQ 0,62% 7 845,02
2019-06-17 22:03:00
SP500 0,09% 2 889,67
2019-06-17 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.