Działająca na rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych grupa Mercor przyjęła strategię na lata 2020-2023, która zakłada m.in. utrzymanie współczynnika ROE na poziomie 13 proc. w skali roku i wypłatę dywidendy na poziomie 30 proc. zysku netto grupy - podała spółka w komunikacie.


"Zarząd stawia jako cel osiągnięcie efektywności zarządzania powierzonymi kapitałami mierzonej współczynnikiem ROE na poziomie 13 proc. w skali roku" - podano w komunikacie.
"Grupa chce realizować stabilną politykę dywidendową zakładającą wypłatę dywidendy na poziomie 30 proc. skonsolidowanego zysku netto Grupy Mercor" - dodano.
Spółka podała, że skonsolidowane zadłużenie netto liczone bez wpływu MSSF 16 nie powinno przekroczyć trzykrotności EBITDA.
W strategii zarząd nie uwzględnia żadnych przejęć, ale nie wyklucza takich projektów w ramach istniejących pionów handlowych w celu pozyskania dodatkowych kanałów sprzedażowych.
"Optymalnym celem takiego projektu mogłaby być rentowna spółka handlowo-usługowa działająca na obszarze strategicznym dla Grupy, o poziomie sprzedaży 5-15 mln euro" - podano w komunikacie.
W okresie objętym strategią Mercor planuje założenie spółki zależnej na terenie Anglii. Spółka uznała, że jest to najbardziej efektywny sposób intensyfikacji sprzedaży na tym rynku i będzie prowadziła na nim działalność w oparciu o wyroby spółek z grupy Mercor.
Zarząd planuje wydzielenie działalności związanej z produkcją i dystrybucją płyt mcr Silboard do osobnej spółki zależnej. Warunkiem wydzielenia jest osiągnięcie porozumienia odnośnie przeniesienia przyznanych i wykorzystywanych dotacji.
Do końca 2020 roku spółka planuje też uruchomić produkcję przeciwpożarowych płyt silikatowych mcr Silboard o wymiarach 1,20 m x 2,44 m. Płyty te - jak podano - mają stanowić jeden z podstawowych czynników wzrostu skali działalności grupy.
"Spółka DFM Doors będzie rozwijała i intensyfikowała produkcję oddzieleń przeciwpożarowych. W roku 2020 wejdą do produkcji bramy przeciwpożarowe wykonywane w kilku wariantach" - podano w komunikacie.
Mercor wskazał, że strategicznym celem rynkowym jest utrzymanie pozycji w Polsce (w zakresie oddymiania grawitacyjnego, wentylacji pożarowej, zabezpieczeń konstrukcji oraz oddzieleń pożarowych), przy jednoczesnym dążeniu do zdobywania i umacniania pozycji w krajach Europy Środkowej, Wschodniej, Skandynawii, Beneluksu i Anglii.
Celem jest osiągnięcie przychodów ze sprzedaży poza Polską na poziomie 60 proc. przychodów grupy.
"Cele i założenia niniejszej strategii nie stanowią prognoz ani szacunków wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania w latach 2020-2023" - podała spółka w komunikacie. (PAP Biznes)
sar/ gor/