Lidl przecenia o 50 proc. produkty z krótkim terminem ważności

Lidl idzie na wojnę z marnowaniem jedzenia, oferuje 50 proc. zniżki na produkty, którym kończy się termin ważności. Sieć rozszerza kampanię „Kupuję, nie marnuję” na całą Polskę.

o 50% tańsze towary z krótkim terminem ważności w Lidlu
o 50% tańsze towary z krótkim terminem ważności w Lidlu (fot. Denis Balibouse / Reuters)

Lidl promuje ideę "zero waste". W ramach programu pilotażowego, który rozpoczął się na początku tego roku w ok 200 sklepach, sieć przeceniła o 50 proc. towary, których termin ważności zbliża się ku końcowi. Teraz Lidl rozszerza kampanię „Kupuję, nie marnuję” na wszystkie placówki w Polsce. 

Kampania ma zapobiegać marnowaniu żywności. Na wyznaczonych półkach w sklepach będzie można kupić produkty za 50 proc. ceny. Wśród dostępnych towarów znajdziemy mięso, ryby i drób, inne produkty wymagające chłodzenia oraz m.in. pakowane chleby, ciasta.

Przecena zaczyna się przed końcem ważności danych produktów i trwa do ostatniego dnia przydatności danego towaru do spożycia.

Jak wynika z badań Polacy rocznie wyrzucają jedzenie za 2,5 tys. zł. Lild nie jest jednym sklepem, który walczy z marnotrawieniem jedzenia. Carrefour testuje sprzedaż przeterminowanej żywności we Francji, w Polsce wprowadził we wszystkich sklepach sprzedaż produktów do własnych opakowań

DF

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 5 jendreka

To tylko chwyt reklamowy. Na tych półkach jak do Ted nie znalazłem żadnego takiego produktu. To sprytny chwyt. Konsument widzi na półce oznaczenie 50% zniżki i nie zastanawia się. Nie czyta malutkiego druczku, tylko widzi wielkie 50%. A na tej półce ani jednego takiego produktu. To wyrafinowany sposób jaki stosowały sieci inna cena na półce inna przy kasie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 5 and00

U mnie to działa od kilku miesięcy
Jak ktoś lubi spleśniałe maliny, albo podgniłe jabłka, to naprawdę tanio można to kupić
Zastanawiam się tylko co sanepid na to...

! Odpowiedz
2 17 the_truth

W Anglii to norma a raz klienci pobili sie o kurczaki z rozna przecenione na koniec dnia z £6 na £0.25 i poniewaz obrazenia ciala byly powazne, Tesco zapowiedzialo, ze rezygnuje z tego

Kiedys kupilem pizze przeceniona z £5 na £0.20 - byla ekstra smaczna :)

! Odpowiedz
10 3 jes

Oczywiście robią to tylko dlatego by klientowi żyło się lepiej i by być modnym eko. Nic to nie ma wspólnego z gorszą jakością i większymi zyskami. WOJNA na całego, z marnotrawstwem.

! Odpowiedz
22 11 marianpazdzioch

Bardziej darmowa reklama niż jakaś szczytna akcja. Przeceniaja promil tego co wyrzucają. Na dodatek głównie produkty najdroższe z wyraźnymi cechami zepsucia.

! Odpowiedz
6 32 1as

Polacy już pewnie szykują się do zakupów tylko z tych półek.
Nie wiem, czy sieci to udźwigną, podoba mi się i nie widzę problemu w kupowaniu tuż przed końcem terminu ważności, będzie ciekawie.

! Odpowiedz
7 22 leszczykowy

No to inflacja -50%!

! Odpowiedz
2 10 tomitomi

deflacja !
towar tanieje - pieniądz nabiera coraz większej wartości - deflacja .

! Odpowiedz
9 37 zenonn

Nowość? Dotychczas to się nazywało promocja

! Odpowiedz
9 22 dziki_losos

Teraz to ładniej ubrana promocja. Zero Waste! (Ciekawe, co klient zrobi z opakowaniami po tych produktach...)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne